Mai el “reinventar-se o morir” havia estat tan arriscat, però tampoc tan catalitzador com quan s’ho va dir a si mateix Juan José Blanco de la Osa allà per 2008, un executiu de comptes de banca que, després de l’esclat de la crisi financera de llavors, es va quedar sense treball i va decidir dissenyar ulleres i ja; sense experiència prèvia en el disseny, només amb un concepte en ment, una idea que explotar.
El Màster en Disseny de Comunicació Gràfica s’estrena enguany amb “Possible Creative Futures”, una BAU Talks en format Webinar amb el fundador i director creatiu de VOA, la marca d’ulleres de sol de luxe que ha revolucionat l’escena de la royalty fashionista. Les grans estilistes ho tenen en la seva llista de must–haves, com quan Sita Abellán va optar pel model ALNITAK per posar-l’hi a J Balvin; Rihanna és fan acèrrima a les seves col·leccions; Bad Bunny portava una de les seves peces quan al 2022 va guanyar dos American Music Awards.
El pròxim 20 de novembre a les 18:00, el cordovès se cita telemàticament amb tots aquells que vulguin indagar més sobre les infinites possibilitats de la creativitat i que es qüestionin quin és el futur especulatiu de la creació. I és que no és per a menys, ja que els dissenys avantguardistes de Juan José Blanco de la Osa depassen el concepte de la pròpia estètica per l’estètica: materials de primeres qualitats com acetat japonès o or de 24k, dissenys brutalistes inspirats en l’arquitectura que li agrada al dissenyador i que molt tenen a veure amb el futurisme i l’steampunk… No són unes simples ulleres de 1.000€, són una peça d’art en si mateixes.
________________________