El dissenyador de moda Sergio Castaño (Barcelona, 1994), alumni de Moda del Grau en Disseny, ha dissenyat el vestuari de la gira de Nathy Peluso.
Castaño és l’autor d’una trentena de looks que l’artista portenya llueix actualment en els concerts del Tour Calambre —gira de presentació del seu primer àlbum d’estudi—, que va començar el 30 d’abril al Palau Sant Jordi de Barcelona i que la durà a les principals ciutats de l’Estat.
L’argentina triomfa estilísticament amb una de les creacions de Castaño, el Naked look, una peça futurista cenyida al cos de Peluso que actua com a segona pell, cosa que li permet una absoluta llibertat de moviments a l’escenari, on la sintonia amb la música, el vestuari i el joc lumínic és completa.
El jove dissenyador, que beu de referents tan variats com el modista francès Jean Paul Gaultier i el personatge Edna “E” Moda de la saga Els Increïbles de Pixar, explica les característiques de la col·lecció: “Es tracta d’una barreja de poliamida reciclada i elastà (licra) en sublimat que li escau molt bé, i com que el teixit sostenible no és completament blanc, el repte és contrastar-lo amb colors de més per compensar-ho, a més a més de casar formes i mides”.
L’alumni de BAU, que es presenta com a persona no binària, explica que l’empoderament en clau de gènere és un aspecte essencial del projecte amb Peluso: “Entre dones cis també hi ha poca sororitat quan fan bodyshaming o slutshaming. Evidentment, els homes cosifiquen, però elles necessiten un impuls per arribar on els correspon en termes d’autoritat sobre el propi cos”.
Dissenyador precoç i “de perifèria”, Castaño ha treballat per a firmes com la francesa Vetements i Desigual, i ha col·laborat amb artistes de la talla del raper estoni Tommy Cash. També és un gran aficionat a la fotografia, sovint de les seves pròpies creacions.
En una ocasió, va afirmar: “Hi ha gent que gaudeix posant-se roba; d’altres, fent-la; jo penso sobre ella”. Els seus dissenys, fonamentats en el reciclatge i l’optimització de materials, constitueixen una crítica a la voracitat de la indústria, i han estat definits per la premsa especialitzada com a “realment originals”, “surrealistes” i “trencadors”.
Camaleònica i descarada
Amb més de cinc milions d’oients mensuals a Spotify, Nathy Peluso és una de les artistes amb més impacte de la seva generació. A partir de la mescla de gèneres com el hip-hop, el jazz o el folklore llatinoamericà, i d’una posada en escena visceral, de gran personalitat, ha esdevingut una referència de l’escena contemporània, un pont entre les grans dives dels 50 com Nina Simone i Ella Fitzgerald i les estrelles actuals de la música urbana.