El Clúster Audiovisual de Catalunya posa la mirada als projectes de BAU per la Setmana del Talent Audiovisual.
Dels 50 projectes seleccionats per al Pitching Audiovisual 2022, sis són de l’alumnat de Disseny Audiovisual de BAU. El guardó de Noves finestres se l’ha endut David Mallén, de l’itinerari Gràfic i Audiovisual, amb l’obra Remote.
Els premiats rebran una dotació econòmica de 2.000€ i mentories amb experts del sector.
Les jornades estan enfocades en connectar el talent emergent dels centres universitaris en l’àmbit audiovisual amb professionals de tot el sector. Durant tres dies, els estudiants tindran la oportunitat d’asseure’s davant professionals per compartir el potencial dels seus projectes i buscar suports i subvencions.
Categoria No-Ficció
Dar mucho, pedir poco és el documental seleccionat que visibilitza la importància de les cures cap a les persones grans, obra de l’estudiant Laura Mon.
L’altre projecte seleccionat és Soul Blackout, un documental sobre l’escena musical electrònica a través de l’artista Hadren, realitzat per l’estudiant Alejandra Rodés.
Categoria Noves finestres
Vilaboi, de Naiara Fernández, és un projecte de realitat augmentada amb l’objectiu de transmetre i reviure la memòria col·lectiva, històrica i cultural del seu poble, Sant Boi de Llobregat.
L’estudiant Thalia Escribano proposa PixelSound, un treball d’experimentació gràfica i audiovisual sobre la creació sonora a través d’imatges.
Remote, de David Mallén, es la cinquena proposta seleccionada. Es tracta de la creació d’un món oníric a partir de realitat virtual i disseny 3D.
Coneixem realment el que suposa per l’entorn crear un dispositiu mòbil, o fer una publicació a les xarxes? Impacto, de Gerard Valls, proposa un recorregut per diferents peces interactives i immersives per generar un espai de debat i reflexió.
https://www.youtube.com/watch?v=t6naGJqwr4E&ab_channel=Gerard
En el marc de la Setmana del Talent, el dilluns 14 a las 09:15 s’organitza la taula rodona ‘La nova economia audiovisual catalana’, on s’analitzarà el potencial, els reptes, perspectiva i estratègia del sector audiovisual, clau per la economia catalana. L’activitat comptarà amb la participació de figures destacades del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, CCMA, Mediapro i el Clúster Audiovisual de Catalunya.