El BAU Talent Networking ho ha tornat a fer. El gran esdeveniment anual d’inserció professional ha superat amb escreix els registres de l’any passat i ha reunit una setantena de participants entre empreses i estudiants.
Una àmplia representació de l’última promoció del Grau en Disseny, inclosos els cinc itineraris (Gràfic, Audiovisual, Espais, Moda i Transversal) ha tingut l’oportunitat de conèixer i entrevistar-se amb professionals de diversos sectors a la recerca de talent jove.
Entre les empreses participants hi havia consultories estratègiques i creatives, centres de recerca, estudis de disseny, agències de publicitat, màrqueting i comunicació, marques de moda sostenible, estudis d’interiorisme, productores audiovisuals i diversos emprenedors.
Quin perfil busquen les empreses?
Els professionals ho tenen clar: polivalent, experimental, creador de continguts i amb nocions audiovisuals. I què hi troben, a BAU? Enric Batlle, de Batllegroup, creu que el dissenyador de BAU és “rupturista i innovador, sempre va més enllà de la seva especialitat, i això li dona una riquesa molt interessant”.
Oriol Pascual, de Logic Design i alumni del centre, en destaca “la personalitat i que valora molt el concepte”. Per la seva banda, Natalia Vallejo, de Mutter Ventures, en ressalta “la creativitat, l’abstracció i la dimensió artística”.
Un match instantani
La participació creixent d’empreses i professionals és el millor exemple de l’èxit de la trobada, que s’estructura a través de múltiples entrevistes breus amb l’alumnat graduat fa pocs mesos, que a més ha realitzat sessions específiques de preparació.
“És una oportunitat per conèixer talents joves i frescos”, indica Batlle, especialment admirat per “la creativitat dels seus projectes i el grau d’entrega i innovació”.
“He quedat impressionat del nivell que hi ha”, afirma Pascual. “Em sembla molt efectiu”, apunta Vallejo, que s’ha estrenat en aquesta edició, “tant per a les empreses que busquem gent amb ganes de començar a treballar com per als estudiants que volen donar-se a conèixer”.
I els estudiants, com ho viuen?
“És una experiència positiva i divertida que trenca la tensió a l’hora de fer una entrevista i que t’obliga a fer l’exercici de resumir-ho tot en cinc minuts”, explica Judith Pinyol (Transversal). “El que podries resoldre en tres setmanes ho resols en una sola tarda”.
L’oportunitat de fer nous contactes presencialment és un dels puntals de la proposta, segons Angie Arca (Interiors): “A LinkedIn no podria parlar amb les empreses ni donar-los la meva targeta. He pogut explicar-los la meva experiència i demanar-los el correu i el nom per poder-los contactar”.
“M’ho he passat molt bé”, exclama Gerard Valls (Audiovisual), que coincideix amb les seves companyes en l’impacte positiu de l’esdeveniment: “És una experiència que s’ha de viure!”.