logo fullscreen logo
  • Agenda
  • Notícies
  • Entrevistes
  • Articles
  • Coneix BAU
    • Grau en Disseny
    • Grau en Belles Arts
    • Màsters i Postgraus
    • Màster Universitari en Disseny
    • Programa de Doctorat
    • Diploma en Disseny Gràfic
    • Formació Online
    • Universitat d’Estiu
MENU
mobile logo
  • Agenda
  • Notícies
  • Entrevistes
  • Articles
  • Coneix BAU
    • Grau en Disseny
    • Grau en Belles Arts
    • Màsters i Postgraus
    • Màster Universitari en Disseny
    • Programa de Doctorat
    • Diploma en Disseny Gràfic
    • Formació Online
    • Universitat d’Estiu
15 juny 2022
Notícies

Una alenada d’aire fresc per al comerç hortenc

La segona edició del projecte Dissenyem Comerç, que per primera vegada ha comptat amb la participació d’estudiants de BAU, ha conclòs amb èxit. La voluntat del projecte és aprofitar el poder transformador del disseny, les arts visuals, l’arquitectura o l’audiovisual per impulsar el comerç de proximitat.

Es tracta d’una iniciativa impulsada per la Regidoria de Turisme i Indústries Creatives, la Regidoria de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda, i el Disseny Hub Barcelona.

 

 

Per part de BAU, hi han participat Marina Casas, Marina F. Bernand, i Ariadna Payès, de l’itinerari de Disseny Gràfic, i María Foraster, Gonzalo Pérez i Lucía Vera, d’Espais. 

Disseny al servei de les necessitats del barri

Aquest cop, el nucli de la investigació ha estat el Cor d’Horta. Durant tres mesos, un equip de joves dissenyadors, Que Passi, s’ha aproximat als eixos comercials del districte i, a través d’una mirada pluridisciplinària i transformadora, ha incidit sobre aspectes com la comunicació, els serveis, els esdeveniments o la senyalització.

 

 

Els estudiants han traçat una ruta anomenada Comerciants d’Històries, on guien el públic per quatre comerços de barri, a través dels quals podrà col·leccionar quatre xapes il·lustrades pels mateixos dissenyadors.

El duet de professors del Grau en Disseny Nadia D Speranza i Kike Macías s’ha encarregat de tutoritzar aquest projecte, potenciat des de l’àrea de promoció i projecció del talent de BAU.

 

 

Un guanyar-guanyar

L’objectiu del projecte és doble: d’una banda, oferir un repte formatiu amb una aplicació real a l’estudiant; i, de l’altra, reactivar el comerç de proximitat i els seus valors amb propostes transversals i estimulants.

A partir d’aquest camí bidireccional, Dissenyem Comerç té la intenció d’acabar fent-se present a tota la ciutat.

 

Etiquetes Ajuntament de Barcelona, Barcelona, BAU Estudiants, Ciutat, Disseny HUB, Disseny social, Dissenyem Comerç, Horta, Kike Macías, Museu del Disseny, Nadia Speranza, Que Passi
Entrades que podríen interessar-te
17 febrer 2023
L’estudiant Sílvia Vallhonrat, creadora de la imatge gràfica del 10è aniversari d’RMIT Europe
19 desembre 2022
‘Imaginar mons possibles’ al Disseny Hub Barcelona
28 octubre 2022
BAU brilla als gaudeamusProjecta
Notícies recents
  • La nova generació audiovisual, al Festival de Màlaga
    17 març 2023
  • Troba’ns al Saló de l’Ensenyament i a AULA Madrid
    15 març 2023
  • Ja pots optar a una beca pel Màster en Design Research
    10 març 2023
  • Una edició d’ARCO amb forta presència de BAU
    21 febrer 2023
  • Grau en Disseny
  • Grau en Belles Arts
  • Màster Universitari en Design Research
  • Màsters i Postgraus
  • Programa de Doctorat en Disseny i Comunicació
  • Formació Online
  • Universitat d’Estiu
BAU, Centre Universitari d'Arts i Disseny de Barcelona
c/ Pujades 118 08005 Barcelona
www.bau.cat
Notícies recents
  • La nova generació audiovisual, al Festival de Màlaga
    17 març 2023
  • Troba’ns al Saló de l’Ensenyament i a AULA Madrid
    15 març 2023
  • Ja pots optar a una beca pel Màster en Design Research
    10 març 2023
  • Una edició d’ARCO amb forta presència de BAU
    21 febrer 2023
Subscriu-te a la newsletter
Idioma
  • Català
  • Español
Gestionar el Consentimiento de las Cookies
Utilizamos cookies para optimizar nuestro sitio web y nuestro servicio.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferencias
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadísticas
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Ver preferencias
{title} {title} {title}