La segona edició del projecte Dissenyem Comerç, que per primera vegada ha comptat amb la participació d’estudiants de BAU, ha conclòs amb èxit. La voluntat del projecte és aprofitar el poder transformador del disseny, les arts visuals, l’arquitectura o l’audiovisual per impulsar el comerç de proximitat.
Es tracta d’una iniciativa impulsada per la Regidoria de Turisme i Indústries Creatives, la Regidoria de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda, i el Disseny Hub Barcelona.
Per part de BAU, hi han participat Marina Casas, Marina F. Bernand, i Ariadna Payès, de l’itinerari de Disseny Gràfic, i María Foraster, Gonzalo Pérez i Lucía Vera, d’Espais.
Disseny al servei de les necessitats del barri
Aquest cop, el nucli de la investigació ha estat el Cor d’Horta. Durant tres mesos, un equip de joves dissenyadors, Que Passi, s’ha aproximat als eixos comercials del districte i, a través d’una mirada pluridisciplinària i transformadora, ha incidit sobre aspectes com la comunicació, els serveis, els esdeveniments o la senyalització.
Els estudiants han traçat una ruta anomenada Comerciants d’Històries, on guien el públic per quatre comerços de barri, a través dels quals podrà col·leccionar quatre xapes il·lustrades pels mateixos dissenyadors.
El duet de professors del Grau en Disseny Nadia D Speranza i Kike Macías s’ha encarregat de tutoritzar aquest projecte, potenciat des de l’àrea de promoció i projecció del talent de BAU.
Un guanyar-guanyar
L’objectiu del projecte és doble: d’una banda, oferir un repte formatiu amb una aplicació real a l’estudiant; i, de l’altra, reactivar el comerç de proximitat i els seus valors amb propostes transversals i estimulants.
A partir d’aquest camí bidireccional, Dissenyem Comerç té la intenció d’acabar fent-se present a tota la ciutat.