EtiquetaNews va llançar la primera edició del Concurs Nacional d’Etiquetes de Vi (2018) per a estudiants de disseny gràfic. Es tracta d’una iniciativa que pretén crear una nova generació de dissenyadors gràfics especialitzats en el disseny d’etiquetes de vi, però amb la intenció que aquesta “pedrera” s’especialitzi també en el disseny d’etiquetes en general.
Des de l’itinerari de Disseny Gràfic es va proposar participar en el concurs als estudiants de l’assignatura de Tipografia, del tercer curs del Grau en Disseny, sota la tutoria de Jesús Morentín. Les propostes Pim pam pum, d’Albert Gené, i Vinos castizos, d’Iñigo Oses, han quedat entre els deu finalistes.
Al concurs s’han presentat 159 propostes, de 19 províncies espanyoles i dotze centres de formació de tot el país. Una iniciativa que vol convertir-se en una cita anual per millorar la indústria de l’etiqueta i crear noves oportunitats professionals per als estudiants de disseny gràfic.