El talent de BAU representat als LAUS 2024

Entre estudiants presentats des de BAU, d'altres candidats de forma autònoma als premis, professors i Alumni, la universitat es postula amb 22 llorejats.

BAU torna a tenir representació als LAUS. Enguany, l’entrega de premis se celebrarà el 12 de juny al Disseny Hub. Projectes de Final d’Estudis, Màsters i Postgraus i Treballs Lliure, entre d’altres, són les categories on tenen menció els projectes del centre. Entre estudiants presentats des de BAU, d’altres candidats de forma autònoma als premis, professors i Alumni, la universitat es postula amb 22 llorejats. La meitat d’aquests són a càrrec de l’Àrea de Projecció i Promoció del Talent del centre:

  • “La Naturalesa del Píxel”, de Lluc Rodríguez i coordinat per en David Torrents forma part de la categoria de Projectes de Final d’Estudis en l’àrea de gràfic. “La Naturalesa del Píxel” neix amb l’objectiu central d’experimentar gràficament amb els elements naturals de l’entorn del dissenyador. Així és, per tant, que es pretén mantenir l’experimentació gràfica com a nucli del projecte. Des de l’origen del projecte, la intenció ha estat centrar aquesta experimentació combinant tècniques digitals i tècniques analògiques, per tal d’obtenir un diàleg entre aquests dos mons.
Extracte del Case Study de “La Naturalesa del Píxel”, de Lluc Rodríguez.

 

  • Desde el estándar“, de Mònica Losada i coordinat per en David Ortiz forma part de la categoria de Projectes de Final d’Estudis en l’àrea de gràfic. “Des de l’estàndard”, reflexiona sobre la relació dissenyador-medio-forma. Ho fa mitjançant una peça editorial dissenyada a partir d’una constel·lació de generadors en línia, eines digitals i softwares alternatius als tradicionalment utilitzats per a dissenyar llibres.
Peça final de “Desde el estandard”, de Mònica Losada.

 

  • Techtures“, de Mariona Isanta i coordinat per en David Ortiz forma part de la categoria de Projectes de Final d’Estudis en l’àrea de gràfic. “Techtures” pretén qüestionar la dualitat entre les arts, les arts digitals i les arts tradicionals o manuals, duent a terme experimentacions simultànies que plantegen la línia o el lloc de l’artesania en l’actualitat i posen en qüestió el valor d’aquestes.
Peces de les tel·les de “Techtures”, de Mariona Isanta.

 

  • PapichuloExploración de las masculinidades a través del reggaetón.”, de Daniel Serrano i coordinat per en David Ortiz forma part de la categoria d’Aporta Estudiants en l’àrea de gràfic. El propòsit de “Papichulo” és compartir amb els altres homes un espai on puguin sentir-se representats, i introduir a l’usuari a diferents accions i estímuls que li facin qüestionar aspectes de la seva masculinitat. Posar en dubte tot allò que ha legitimat el sistema, i per descomptat, l’estructura i discurs del mateix gènere urbà.

 

Objecte representatiu de “Papichulo”, de Daniel Serrano.

 

  • “Just Film Festival”, de Lucca Soares i Óscar Jiménez Marín i coordinat per l’ Estela Grande forma part de la categoria de Màsters i Postgraus en l’àrea de gràfic. “Simplement un festival del Cinema”, aquest és el missatge principal de JUST Film Festival, un esdeveniment que té com a propòsit desestigmatitzar a la comunitat trans a través de la varietat d’històries que presenta; demostrar que, al final del dia, la gent trans simplement és això: gent.

 

Cartelleria de “Just Film Festival”, de Lucca Soares i Óscar Jiménez Marín.
  • Daisy“, de Aditi DixitJoffrey AtienzaShecid Dominguez i coordinat per el Dr. Frank María forma part de la categoria de Màsters i Postgraus en l’àrea d’audiovisual. Una caixa de música, una petita nena en un vestit de pètals i uns ulls sotjants. “Daisy” és una història en la qual s’inicia una conversa sobre la sexualització i l’abús sexual infantil.
Caràtula de “Daisy”, de Aditi Dixit, Joffrey Atienza, Shecid Dominguez.

 

  • “Dead Air”, de Inês Martins, Lucía Artiles, Melissa KleinRonja Ehlers i coordinat per en Frank María forma part de la categoria de Màsters i Postgraus en l’àrea d’audiovisual. “Dead air” és un projecte audiovisual realitzat amb tècniques d’animació stop motion, que mostra un moment fugaç de connexió en una vida de coexistència entre dos ancians. Jugant amb la composició de l’escena i els espais, aquest projecte reflexiona sobre la fragilitat de qui està sol. Sobre com, encara aïllats, sovint construïm una intimitat reconfortant amb els nostres veïns.
Caràtula de “Dead Air”, de Inês Martins, Lucía Artiles, Melissa Klein, Ronja Ehlers.
  • AINETA“, d’Anna Ruiz Rubio i coordinat per la Dra. Mireia Feliu forma part de la categoria de Projectes de Final d’Estudis en l’àrea d’audiovisual. “AINETA” tracta com la menstruació ha estat un tema tabú que actualment s’està trencant mitjançant una educació sexual oberta i inclusiva. Donar informació precisa i sense tabús sobre la menstruació és fonamental per al benestar emocional i la salut de les adolescents. Tot i els progressos, encara existeixen desinformació i vergonya associades a la menstruació, la qual cosa requereix un esforç continu per normalitzar aquesta experiència natural i educar adequadament tant a noies com a nois sobre el tema.
Caratula d'”AINETA”, d’Anna Ruiz Rubio.

 

 

  • “Sense pell”, de Clara Guma, Marçal Pujades i coordinat per en Raúl Maldonado forma part de la categoria de Treball Lliures en l’àrea d’audiovisual. “Sense pell” és una proposta que critica la pressió estètica sobre la pell. A través de metàfores amb fruites personificades generem paral·lelismes entre característiques humanes i les textures de les fruites. Amb la intenció de qüestionar la cultura del Skin care.
Fragment de  “Sense pell”, de Clara Guma, Marçal Pujades.

 

  • “IGOR-Searching for peace”, de Maria Dolores Prous Agea i coordinat per la Mireia Sallares forma part de la categoria de Treball Lliures en l’àrea d’audiovisual. El repte de treballar una proposta audiovisual estretament lligada a la lectura i interpretació del text crític, així com a la posada en escena i relació amb l’espai; per tal d’aprofundir i experimentar fins a quin punt el treball del disseny i la producció audiovisual hauria de mantenir una relació íntima tant amb la lectura i les anàlisis de textos crítics sobre la mateixa disciplina, com amb una consciència i treball de l’espai on es presenta.
Portada  d'”IGOR-Searching for peace”, de Maria Dolores Prous Agea.

 

D’altra banda, estudiants del centre varen presentar les seves candidatures de forma autònoma. Esther Ji ha presentat “Semillas de China“. Un projecte coordinat per la Mireia Feliu que ha estat llorejat en les categories d’Aporta Estudiants i Treball Lliure en l’àrea d’audiovisuals. De retruc, la mateixa estudiant també ha presentat “Mànifest“, coordinat per la Marina Salazar i corresponent a la categoria de Treball Lliure en l’àrea d’audiovisual.

Harry Escott, també estudiant de BAU, ha presentat “Asociaciones vagasdesde el Unabomber a los microplásticos“. Aquesta peça forma part de la categoria de Treball Lliure en l’àrea d’audiovisual i ha estat coordinat per la Lúa Coderch. Així, el segon treball que ha presentat -també en la categoria de Treball Lliure en l’àrea de gràfic- ha estat “Uniform for Breaking & Entering®”, coordinat per David Ortiz.

Andrea L. Romero i Aina Ortet Poblete, han estat nominades a un LAUS per al seu projecte “INSEN (Reissue)”. Dins la categoria de Treball Lliure en l’àrea de gràfic i coordinat per l’Adrià Molins.

L’última representació estudiantil esmentada és per en Bruno Rodríguez Jimenez que h presentat “La Farinera”. Un Treball Lliure de l’àrea de packaging coordinat per la Mariona Garcia.

Finalment, el professor de BAU i llicenciat en Belles Arts, David Torrents i el seu estudi, ha estat seleccionat en dues categories: Laus Aporta per l’exposició “Seguint el Peix” i en Cartell per “Difraccions”, pel festival de música contemporània de nova creació.

El 12 de juny el Disseny Hub es vestirà una mica més de BAU per acollir la seixantena edició dels Premis LAUS.

Descobreix més sobre el Grau en Disseny Gràfic i el Grau en Disseny Audiovisual.

Ver evento relacionado ➞

Últimas noticias

BAU se’n va de ruta: aquestes són les dates dels salons d’orientació universitaris d’aquest curs

6 dies ago

Les capçaleres a la 57ª edició del Festival de Sitges tenen la marca BAU

1 setmana ago

El docent Mario Santamaría viatja fins a Berkeley per mostrar el seu projecte “Internet Tour”

1 setmana ago

HAUS inaugura en gran amb l’exposició “Speechless” de Claire Fontaine

1 setmana ago

Noticias relacionadas

BAU se’n va de ruta: aquestes són les dates dels salons d’orientació universitaris d’aquest curs

Les capçaleres a la 57ª edició del Festival de Sitges tenen la marca BAU

El docent Mario Santamaría viatja fins a Berkeley per mostrar el seu projecte “Internet Tour”

HAUS inaugura en gran amb l’exposició “Speechless” de Claire Fontaine

Tornen els graus universitaris, noves coordinacions de màsters i més oferta online per al curs acadèmic 2024-25

La docent Irena Visa presentarà a La Capella el seu últim projecte “dedicat” a la font de Montjuïc