Campus Virtual
Search
Close this search box.

Lucas Suárez i Must, una campanya solidària

Una entrevista a l'alumni de BAU per conèixer millor la campanya #SalvaTusMusts, pensada per ajudar comerços tradicionals i negocis locals

L’actual situació de pandèmia ens està portant a tots una mica a el límit. Però sens dubte, un dels sectors més perjudicats és el dels petits negocis i els comerços locals. En la seva ajuda i per poder conservar tot el que aporten a la societat, neix la plataforma #SalvaTusMusts.

Es tracta d’un portal on els comerços locals poden oferir diferents tipus d’experiències (gastronòmiques, d’aventura, didàctiques) i qualsevol persona pot comprar-les. Els pagaments es realitzen per avançat i les experiències triades es podran realitzar quan es normalitzi la situació.

La finalitat és clara, que els petits negocis i els comerços locals puguin ingressar una mica de diners durant l’estat d’alarma que ha paralitzat la majoria de les activitats.

La plataforma posa a disposició del comerç els seus recursos, legals, fiscals i tècnics perquè puguin vendre a internet i donar-se a conèixer a través de xarxes, app i amb publicitat promocionada sense cap cost.

Aquesta iniciativa solidària va sorgir de la start-up barcelonina Must, on treballa Lucas Suárez, alumni de BAU amb el qual hem parlat per conèixer una mica més sobre la iniciativa i la seva vida professional.

 

 

L’empresa en la qual treballes actualment, et va acollir en un inici com a estudiant en pràctiques, què ens pots explicar de l’experiència? En la teva opinió, un període de pràctiques és una bona opció per completar la formació del dissenyador?

Definitivament si. A més, és curiós, perquè les pràctiques que vaig fer al lloc on sóc ara van ser extra curriculars. Jo havia fet les pràctiques curriculars a quart en una altra empresa i no m’havia quedat satisfet. Així que a l’any següent, un cop graduat, em vaig matricular en una altra assignatura que volia fer i vaig decidir buscar pràctiques novament. I aquest cop sí que van cumplir amb les meves expectatives. He treballat sobretot disseny web, però també he pogut aportar amb total autonomia en qüestions com el desenvolupament de la marca (que vam fer amb l’estudi Pràctica), o en qüestions del dia a dia. De fet, soc l’única persona al “departament” de disseny, la qual cosa em permet decidir i aportar amb molta llibertat.

A què es dedica Must? Es mou més en el camp analògic o en el món digital? Com és el teu treball en el dia a dia?

100% digital. Must és una plataforma (una app) creada per i per als curiosos. Diguem que és una xarxa social que permet pujar, compartir, comentar i organitzar rutes, llocs, itineraris, etc. El nostre valor afegit, perquè competidors en tenim molts, és que el nostre contingut es basa pràcticament de forma íntegra en experiències locals i experiències que promouen un turisme una mica menys massificat. Perquè m’entenguis, en el top 10 de coses a fer a Barcelona, no promocionem la Sagrada Família o la Casa Batlló. Busquem llocs únics, especials, que tinguin alguna peculiaritat o que simplement la gent els hagi compartit i els categoritzem. D’aquesta manera pots trobar experiències gastronòmiques, a la natura, referents a l’art, llocs on treballar, experiències esportives, etc. El meu treball en el dia a dia consisteix a generar qualsevol tipus de material gràfic que es necessiti, encara que actualment em centrsobretot en aspectes web. Per exemple, la plataforma que hem desenvolupat per a la campanya #SalvaTusMusts.

 

 

Com va sorgir la idea de #SalvaTusMusts? És la primera vegada que Must s’implica en aquest tipus de projectes socials?

Tenint en compte que com a empresa Must té poc més d’1 any i mig, crec que sí, que és la primera vegada que ens vam embarcar en una acció social com aquesta. #SalvaTusMusts va sortir d’un brainstorming setmanal amb l’equip. Al cap i a la fi, el nostre principal valor és oferir a través de la nostra app experiències reals i honestes, i per això, els negocis i comerços locals són indispensables. #SalvaTusMusts se centra en aquests últims, en comerços i negocis locals de Barcelona. Sabem que estan sent dels més perjudicats en tota aquesta “crisi” i com a empresa volíem tornar d’alguna manera tot això que ens aporten. #SalvaTusMusts és bàsicament un portal web que permet als usuaris comprar experiències en format de bons bescanviables. Oferim al local els recursos i infraestructura a la qual podem accedir perquè ells puguin vendre a internet. La idea és que ells puguin rebre una mica de liquiditat ara, i la gent gaudeixi de la seva experiència quan sigui possible. En tota aquesta transacció, nosaltres com a empresa no ensportem res. El 100% dels ingressos és per als comerços.

 

 

En un futur més o menys proper, com et veus? Seguiràs formant-te o treballant? Et tempta la idea de crear un estudi propi, o et sents còmode treballant per a altres?

Bé, crec que mai deixem de formar-nos. Actualment estic tocant moltíssim disseny web, i això m’ha fet pensar molt en ampliar els meus coneixements en aquest tema. No sé si amb un Màster en Disseny d’Experiències Digitals com el que tenim a BAU o directament formant-me en enginyeria informàtica. Pel que fa a la idea de crear un estudi propi... Crec que qualsevol estudiant de disseny ha tingut aquesta idea al cap. És sempre com l’objectiu a complir. No em sento per res incòmode treballant en un ambient d’empresa, però sí, em tempta la idea de poder crear alguna cosa que sigui pròpia. Avui dia, a més, tenim a la nostra disposició moltíssimes plataformes que et faciliten moltíssim la teva exposició.

El teu Treball final de Grau This is not just a pòster ens va semblar molt interessant en actualitzar un concepte de comunicació tan arrelat com el cartell i va quedar finalista en els premis gaudeamusProjecta. Has seguit investigant en aquesta línia?

La veritat és que no m’ho esperava! A BAU em van oferir la possibilitat de presentar-me a aquest concurs i la veritat és que va ser molt gratificant saber que m’havien escollit. Teníem la gala al març però per raons lògiques s’ha ajornat a octubre, encara no tenim data. La veritat és que m’ho vaig passar genial amb el TFG. Crec que és clau escollir un tema que realment t’agradi i t’intrigui, perquè aquí és quan realment no et poses límits. No he tingut gaire temps per seguir investigant en aquesta línia en concret, però sens dubte és una cosa que tinc molt present al meu cap. El meu TFG es va quedar bastant en la superfície del que és tot aquest món. Hi ha projectes com TheMovingPoster, els treballs de DIA Studio o la investigació de Tim Rodenbröeker que han aprofundit molt en aquesta idea trencar el format pòster. Uns a través del moviment, altres a través de la forma en què el llegim i altres en com interactuem amb ells. Abans ho deia, internet avui en dia ofereix moltíssims recursos, tot d’una qualsevol pot accedir a recursos, eines, etc. És inevitable que sorgeixin noves formes de fer les coses. Jo estic orgullós de poder dir que gran part del meu TFG té investigació feta directament a Youtube, per exemple.

Últimas noticias

Treball de Fi de Grau, el desenllaç d’una etapa culmina amb l’última entrega

2 dies ago

Així va ser l’Acte de Cloenda de Màsters i Postgraus de BAU: una celebració per donar la benvinguda a nous reptes

1 setmana ago

El Grau Universitari en Belles Arts al Manifesta 15

1 setmana ago

“SPELL”, la barreja d’absurd i màgia a l’Eufònic 2024

1 setmana ago

Otras entrevistas

Nil Olier, l’Alumni que ha creat l’orla del curs 2023-2024

El triomf de PEÜCS, la primera exposició de projectes de Belles Arts

Dot Lung, social media strategist i docent: “És important que les noves generacions facin servir canals més privats”

Entrevista a Cristina Goberna, coordinadora de la Universitat d’Estiu

Mónica Rikić, docent a BAU: “Necessitem dedicar-li temps a les coses”

Costanza Baj, Alumni de BAU, revela els secrets darrere l’èxit de ‘Beyond The Fringe’