Campus Virtual
Search
Close this search box.

La Mandanga, il·lustració i disseny amb humor

Una mini-entrevista amb Noemí Rebull, alumni de BAU i il·lustradora establerta a Barcelona amb un particular sentit de l'humor

La Mandanga és un projecte de la alumni Noemí Rebull, una il·lustradora establerta a Barcelona amb un particular sentit de l’humor i més de 120k seguidors a Instagram.

El seu retorçat humor ha format part de campanyes per a marques i organitzacions com Absolut, Ikea, Reebok, Moritz, Swatch, o Ajuntament de Barcelona. També ha col·laborat en mitjans com Yorokobu, Time Out, Código Nuevo, Verne o Vein Magazine i en la imatge d’esdeveniments com Lapsus Festival i Lost&Found.

Fins i tot Planeta, en la seva col·lecció Temes d’Avui li ha editat un llibre El que descobriràs a continuació et sorprendrà, en el qual Noemí usa la seva habilitat per als jocs de paraules, les il·lustracions i l’humor negre per a proposar un recorregut hilarant en el qual descobrir qui són en realitat els teus amics i familiars, acabar amb l’avorriment i afrontar els veritables dilemes de la vida.

 

 

A més del projecte La Mandanga, Noemí desenvolupa la seva creativitat com a copywriter a @gente_quehacecosas i dissenya arracades per a @orella_design.

En el seu web es poden adquirir samarretes i impressions dels seus treballs, i si el que vols és saber més sobre ella i els seus referents, llegeix aquesta entrevista:

Què inspira el teu sentit de l’humor i la teva ironia?

M’agrada ser una esponja que absorbeix els mems que ens regala la vida. Al final, intento estar atenta al que passa en el meu entorn i convertir les meves experiències en picades d’ullet i missatges sintetitzats. I per a mi, l’entorn és tot el que m’envolta: amics, família, amor i desamor, ridiculeses, famosos, canis, internet, cultura pop, etc.

 

 

Quins són els teus referents en el camp de l’humor i del disseny o la il·lustració?

Els meus referents van canviant segons el moment i el context i no venen només de les vinyetes i el còmic, també estic receptiva al llenguatge no verbal com una peça de ceràmica o un estampat. Sempre m’ha atret molt l’imaginari de David Shrigley. I segueixo de prop el treball de Hiller Goodspeed, Catalina Bu, Ian Stevenson, Gemma Correll i Jean Jullien. En els últims mesos, també m’ha enganxat la moguda de Pablo Rochat.

Com ha afectat la teva feina la COVID-19 i la particular situació en la qual vivim?

Ha estat un col·lapse general per als projectes creatius. Molts clients com a agències i mitjans de comunicació han hagut de retallar despeses i algunes col·laboracions fixes han caigut. Hi ha una por generalitzada a començar projectes nous i els pressupostos són cada vegada més ajustats. Espero que a poc a poc la professió es recuperi, perquè l’entreteniment, la cultura i la creativitat són molt necessàries.

 

Últimas noticias

Treball de Fi de Grau, el desenllaç d’una etapa culmina amb l’última entrega

2 dies ago

Així va ser l’Acte de Cloenda de Màsters i Postgraus de BAU: una celebració per donar la benvinguda a nous reptes

1 setmana ago

El Grau Universitari en Belles Arts al Manifesta 15

1 setmana ago

“SPELL”, la barreja d’absurd i màgia a l’Eufònic 2024

1 setmana ago

Otras entrevistas

Nil Olier, l’Alumni que ha creat l’orla del curs 2023-2024

El triomf de PEÜCS, la primera exposició de projectes de Belles Arts

Dot Lung, social media strategist i docent: “És important que les noves generacions facin servir canals més privats”

Entrevista a Cristina Goberna, coordinadora de la Universitat d’Estiu

Mónica Rikić, docent a BAU: “Necessitem dedicar-li temps a les coses”

Costanza Baj, Alumni de BAU, revela els secrets darrere l’èxit de ‘Beyond The Fringe’