Entrevista a Magí del Campo: unió fantàstica de Motion Graphics i el Festival de Sitges

Ja són 10 edicions del Màster en Motion Graphics Design en les quals els seus estudiants elaboren peces que seran projectades com a promocionals en el festival de cinema català de prestigi internacional. Així ho explica el seu coordinador

Si penses en zombis, slasher, mutants o injeccions verdes, inevitablement la teva ment viatja a Sitges, al seu festival de cinema fantàstic i de terror referent a tot el món. Per aquí han passat directors de la talla de David Lynch, Gaspar Noé, Hideo Nataka (us sona The ring? Va guanyar en el 98 a millor pel·lícula), David Cronenberg o Coralie Fargeat amb el seu súper èxit La substància. Doncs ja fa uns anys que el Màster en Motion Graphics Design col·labora amb aquest festival; els seus estudiants elaboren, edició rere edició, una sèrie de projectes que acaben sent projectats en les pantalles de Sitges cada octubre. El coordinador d’aquest programa, Magí del Campo, no pot estar més content de la confiança que l’organització del festival posa en ells, i per això hem decidit parlar amb ell perquè ens expliqui una mica més el succés d’aquesta col·laboració.

 

P. Quan comença aquesta relació del Màster en Motion Graphics Design amb el Festival de Sitges? En què consisteix?

R. Des de l’edició 2015-16 del nostre màster col·laborem amb Sitges, Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya. Al llarg d’aquests anys, l’eix central d’aquesta col·laboració s’ha centrat en la creació i el desenvolupament de projectes de comunicació audiovisual a partir dels valors i elements icònics del festival.

En aquest sentit, les temàtiques amb què hem treballat han estat molt diverses. Per exemple, el 2016 vam celebrar el 50è aniversari del festival -posteriorment i en aquesta línia de celebració, el festival presenta cada any una o diverses pel·lícules emblemàtiques del cinema fantàstic i de terror coincidint amb l’aniversari dels respectius estrenes-; altres línies temàtiques han estat relacionades amb el fenomen Zombi, vinculat a la figura del fan, molt present al festival; també, amb els valors de responsabilitat, social corporativa, hem treballat dins el marc dels programes “It’s Bloody Green”, “We Are Legend” enguany i, molt especialment, des del 2021 el programa “Woman In Fan”, el principal objectiu del qual és visibilitzar i reivindicar el paper de les dones professionals del cinema, dins el cinema fantàstic i de terror.

 

P. Per què és important que els estudiants tinguin aquesta oportunitat d’aprendre i col·laborar amb un festival de tal ressò internacional? Com ho valoren ells mateixos?

R. Cada any, el festival selecciona entre el material audiovisual generat als treballs finals una sèrie de capçaleres i promocionals que projecta a les seves pantalles: a l’acte d’obertura del festival, a l’inici de sessions temàtiques, conferències i espais de debat, a xarxes socials, etc. Això suposa per als estudiants seleccionats un important al·licient en veure recompensat el seu treball en un entorn professional més enllà del marc acadèmic.

 

P. Veieu que el fet de poder treballar amb el Festival de Sitges els dóna una visió diferent quan els toca abordar els seus projectes?

R. Treballar amb un client convidat com és Sitges, International Film Festival aporta als nostres estudiants la possibilitat de fer front a la realització d’un projecte de comunicació audiovisual professional des d’una doble perspectiva: d’una banda, ajustar-se als requisits específics d’una marca consolidada i, de l’altra, fer front a un procés especulatiu i creatiu a la recerca de propostes innovadores.

 

P. I per part de l’organització del Festival? Estan contents amb les propostes que reben any rere any?

Any rere any, la Mònica Garcia Massagué, Fondation General Manager del festival, ens reitera la seva satisfacció, acceptant una vegada més el nostre oferiment de col·laboració. El festival està molt content amb els treballs realitzats pels nostres estudiants i això ho demostra que a cada nova edició podem veure una mostra dels millors treballs a les pantalles del festival.

De fet, cal destacar que alguns d’aquests treballs han travessat fronteres. El setembre de 2023, Mònica va presentar el programa “Woman In Fan” al Fantastic Fest d’Austin, Texas, i ho va fer precedida per tres vídeos realitzats per tres de les nostres alumnes d’aquell any: Mireia Serret, Gabriela Ramos i Montserrat Saiz.

Així mateix, el 2022, a partir del treball presentat dins el marc del màster, el festival va encarregar a la nostra alumni Mónica Rodríguez una nova peça -ja fora del curs acadèmic- sobre Millicent Patrick, creadora de la icònica criatura de la pel·lícula Creature from the Black Lagoon.

 

P. Creus que aquesta relació es pot consolidar per molts més anys?

R. Avalat pels bons resultats del treball dels nostres estudiants, el clima de satisfacció i confiança entre les dues organitzacions s’ha anat consolidant any rere any. Així que, mentre aquesta circumstància romangui, crec personalment que val la pena continuar treballant en aquesta línia i mantenir aquesta fructífera col·laboració.

Estudios relacionados:

Últimas noticias

FEST1VAL 1:1, l’esdeveniment de l’itinerari d’Espais, torna després de l’èxit com a proposta el curs anterior

5 dies ago

BAU a Poblenou Open Day: consulta la programació d’aquesta edició

5 dies ago

24 de maig: última jornada de Portes Obertes 2025

2 setmanes ago

Alumni de Motion Graphics Design tornen a colar-se en la programació de l’OFFF Festival

2 setmanes ago

Otras entrevistas

La docent i emprenedora Maria Carvajal: “Si una idea no s’implementa, no té valor”

Lluís Alexandre Casanovas, entrevista amb el coordinador de l’itinerari d’Espais a BAU

Entrevista a Mafe Moscoso: “BAU és un ecosistema en el qual es posen en joc diferents modes de fer recerca”

Entrevista a Magí del Campo: unió fantàstica de Motion Graphics i el Festival de Sitges

Mariona Moncunill, sobre el Grau en Belles Arts: “Estem fent créixer quelcom rellevant”

Entrevista amb Sandra Bosch: descobrint com revitalitzar un negoci al Màster en Service Design