El branding i l’amor s’assemblen com dues gotes d’aigua

Entrevista a la consultora de branding Inmaculada Urrea, professora i cocoordinadora del Màster en Fashion Management

El titular d’aquesta entrevista està tret de la web d’Inmaculada Urrea, on podem trobar també altres coses interessants com el bed & branding, una metodologia pròpia basada en una visió pluridisciplinària que barreja ciències cognitives, antropologia cultural, semiòtica, gestió de la marca i molta creativitat, per a construir identitats de marca úniques.

Urrea és —al costat de Fernando Aguileta— la coordinadora del Màster en Fashion Management que en el curs 2019-20 presentarà la seva quarta edició. El Màster està compost per dos Postgraus, un en Creació i Gestió de Marques de Moda i un altre en Comunicació Integral de Moda.

Inmaculada Urrea va estudiar en el Liceu italià di Barcellona i es va formar professionalment a l’Escola d’Arts i Tècniques de la Moda i en la Universitat Pompeu i Fabra, on es va llicenciar en Història i es va doctorar cum laude amb una tesi sobre la construcció de marca de Coco Chanel a través de les seves fotografies.

 


Saint Borondon – Carmen Pérez

 

Al teu web no facilites molta informació sobre el teu passat, explica’ns una mica la teva trajectòria i com has arribat a la creació d’Inmaculada Urrea, consultora de branding a mida. 

En l’apartat sobre mi hi ha un enllaç al meu LinkedIn, per a qui vulgui tafanejar d’on vinc, però si haig de resumir-lo diré que vaig arribar a ser consultora freestyle després de fer d’evangelitzadora del branding per a professionals i de tenir una consultoria compartida amb altres dues sòcies.

Com explicaries a algú aliè al món de la moda i el disseny a què et dediques? Què fa una consultora de branding de moda?

Molt bona pregunta, perquè no és fàcil contestar si no ets del “mundillo”. Les meves tietes entenen tant de branding com jo de física nuclear, i quan em van preguntar que a què em dedicava els vaig contestar que “ajudo les marques a tenir una identitat com una persona per a poder relacionar-se millor amb els seus clients”. I això implica no només crear o recrear la identitat, sinó, després, també implementar-la en el dia a dia de la marca. No n’hi ha prou amb tenir-la, cal practicar-la.

Traient paraules aleatòries del teu web, hi trobem cor, emocionalment, desig, amor. Paraules que generalment no s’associen al concepte general del branding. Per què poses l’accent en l’emocional com a consultora de branding?

Perquè sóc militant fervorosa de l’emotional branding. De fet, el propòsit de la meva marca com a consultora és “No és marca si no passa pel cor”. I pel cor, quan parlem en positiu, només es recorden les coses bones que ens han marcat, siguin amors, amics, moments vitals o experiències amb marques. En la marca, en relació amb el client, tot és qüestió de record. O ets memorable, o no existeixes.

 


Insòlit – Albert Barredo

 

En el teu home page, llances un repte als visitants demanant-los que defineixin emocionalment la seva marca en un tuit. T’atreviries a definir emocionalment en un tuit el teu Postgrau en creació i gestió de marques de moda?

L’apassionant aventura d’aprendre des de zero com crear i gestionar el teu propi projecte. 

La teva tesi doctoral va versar sobre la construcció de marca de Coco Chanel, quins són els teus referents en el món de la moda? I en el món del branding aplicat a la moda? Quins dissenyadors o marques creus que marcaran el futur de la moda?

Els meus referents en el món de la moda són Coco Chanel per ser la primera a crear una filosofia basada en l’alliberament de la dona. Després d’ella, com a historiadora de la moda que també sóc, podria citar a Vionnet, Balenciaga, McCardell, Saint Laurent, Armani, Kawakubo, Gaultier, Prada, Margiela. Tots ells van marcar la moda en el seu temps per una cosa rellevant en la forma d’entendre-la. En el món del branding aplicat a la moda, sens dubte, Chanel torna a ser la primera, per crear una identitat clara i diàfana en una marca de moda, i li segueix Ralph Lauren, per ser el gran storyteller.

Quant al futur… No sóc vident, però estic segura que les marques que connectin amb els seus clients de manera emocional mitjançant el respecte consistent dels valors que prediquin són les que tindran futur. No hi ha marca sense valors, i futur en la moda -regno absolut de l’obsolescència programada- sense ells, tampoc.

Últimas noticias

La BAU Talks que conjumina creativitat, codi i ganes de materialitzar una idea

4 dies ago

La mostra del Grau en Belles Arts arriba en forma de festí i amb un menú caníbal

4 dies ago

“Closques, màscares”, una exposició en dos temps dels estudiants de tercer de Belles Arts

5 dies ago

FEST1VAL 1:1, l’esdeveniment de l’itinerari d’Espais, torna després de l’èxit com a proposta el curs anterior

1 setmana ago

Otras entrevistas

El Grau Universitari en Disseny: apostant per l’excel·lència i el progrés

La docent i emprenedora Maria Carvajal: “Si una idea no s’implementa, no té valor”

Lluís Alexandre Casanovas, entrevista amb el coordinador de l’itinerari d’Espais a BAU

Entrevista a Mafe Moscoso: “BAU és un ecosistema en el qual es posen en joc diferents modes de fer recerca”

Entrevista a Magí del Campo: unió fantàstica de Motion Graphics i el Festival de Sitges

Mariona Moncunill, sobre el Grau en Belles Arts: “Estem fent créixer quelcom rellevant”