Bet Coll-Vinent, docent en Disseny de Moda: “Tots sabem que de views, likes i reconeixement no sobreviu una marca”

Acaba d'incorporar-se al claustre de professors de BAU, però la periodista és ja Social Media Manager de Rosa Clará; parlem amb ella en una entrevista on deixa clar que la comunicació en moda és, si més no, tot un art que integra imatge i vendes amb el fenomen social

En castellà: “El mismo que viste y calza”. Es diu quan es vol ratificar la identitat d’un mateix o de qui es refereix. No el que parla, ni el que toca, ni el que camina: el que vesteix. Sembla un moviment agosarat postular tal principi, ja que, tenint en compte la societat en què vivim tan materialista i censora, cal forçar-se per mantenir un esperit crític davant qualsevol comentari referit a l’aspecte i que vagi amb acritud. No obstant això, és una realitat que el primer que veu un desconegut de tu és la teva imatge i, per tant, la teva roba: et defineix i, si t’esforces de debò, té la capacitat de transmetre el teu missatge personal al món, si és el que cerques. Els estudiants del Grau en Disseny de Moda tenen la sort de comptar com a professora a Bet Coll-Vinent, ni més ni menys que la Social Media Manager de la marca Rosa Clará.

 

P. Pots explicar breument el teu recorregut laboral? Quan vas saber que volies dedicar-te exclusivament a la comunicació en moda?

R. Actualment, treballo com a cap de xarxes socials a la marca nupcial Rosa Clará i ho compagino amb la docència a BAU i també, puntualment, escric al Diari ARA sobre moda i tendències en clau divulgativa. Sempre havia sabut que volia dedicar-me a la moda, però no tenia clar de quina manera volia aproximar-m’hi. Des del disseny, des de la comunicació, des del business, des de l’academia? És per això que primer vaig graduar-me en Periodisme i Humanitats per poder tenir unes nocions més generals de tot el que constituïa i envoltava la moda abans de posar-me a estudiar la moda en si. Posteriorment, vaig fer un màster en Comunicació i Màrqueting de Moda i també un breu curset sobre la història de la moda i de les tendències, que ja em van encarar completament a la meva passió.

 

P. Diries que la comunicació en moda és tot un gènere en si mateix?

R. Sí! La comunicació de moda és crucial tant per fer créixer com per mantenir viva una marca de moda. Actualment, per sort, ja està molt establert que en totes les marques de moda cal que hi hagi una persona de comunicació, però no sempre s’ha vist tan evident i això ha anat clarament en detriment del bon funcionament d’una marca. De res serveix fer coses i treure col·leccions si aquestes no es comuniquen adequadament i en el moment que toca al consumidor i als mitjans.

 

P. Com portes l’estratègia de comunicació d’una firma tan consolidada com és Rosa Clará? Diries que hi ha una sèrie de punts clau a tenir en compte?

R. El món de la núvia és un món molt tradicional i definit, on no només manen els valors de marca, sinó els valors que la societat associa a l’acte de casar-se. L’exercici comunicatiu consisteix a trobar constantment l’equilibri entre la tradició que ens sustenta com a marca de núvies i l’afany d’aproximar-nos a unes generacions més joves que molt encertadament replantegen i qüestionen què vol dir això de vestir-se de núvia.

 

P. A BAU, estàs fent classes enfocades al màrqueting a joves dissenyadores i dissenyadors de moda. Per què creus que és necessari que tinguin aquest tipus de coneixements, malgrat que no sigui el camp al qual es dedicaran en el seu futur laboral? Almenys, a priori.

R. El que més m’agrada del màrqueting és que sempre busca la millor manera de compaginar creativitat i rendibilitat. Malgrat que sembli que només es preocupa per aconseguir vendes, el màrqueting també és l’encarregat de fusionar les idees i la genialitat del dissenyador amb el gust i la necessitat del consumidor i, en conseqüència, fer la moda més terrenal i coherent.

 

P. Vivim en un moment en el qual les marques de moda actuals es consoliden a les xarxes socials -penso, per exemple, en firmes més joves com Gimaguas o Pepa Salazar, els ascensos de les quals van estar intrínsecament relacionats amb el paper que unes certes estrelles/influencers van tenir en aquest fet en compartir fotos amb els seus dissenys-. Sabent això, creus que ens trobem en una “època daurada” per a les marques emergents i la moda en general?

R. Ens trobem en un moment en què és molt fàcil i ràpid tenir un boom a xarxes. Les barreres d’entrada són molt baixes i, per tant, qualsevol marca amb certa gràcia i diferenciació a l’hora de comunicar tindrà tots els números per viralitzar-se a Internet. Ara bé, tots sabem que de views, likes i reconeixement no sobreviu una marca; també és important que l’impacte que es genera a les xarxes socials es tradueixi en vendes. La feina que fan els estilistes a l’hora de vestir a grans celebrities amb marques més locals és importantíssima, ja que això dona visibilitat i notorietat de marca i és un primer pas per despertar l’atenció dels mitjans i del consumidor final. Per tal de consolidar aquest boom, caldran més coses com per exemple: coherència de marca, pressupost, contactes, idees que encaixin bé amb el target al que et dirigeixis, etc.

Estudios relacionados:

Últimas noticias

BAU trenca amb el blanc i negre en la seva marca per reforçar la seva singularitat i missió com a centre

36 minuts ago

La BAU Talks que ens presenta l’imaginari de l’artista Javier Jaén

1 dia ago

Limit No Limits 2025: De tornada a la passarel·la dels primers dissenys dels estudiants de Moda

1 setmana ago

Un Nadal més BAU que mai

4 setmanes ago

Otras entrevistas

El docent Luis Colaço, expert en art audiovisual i en “sistemes que són l’ànima del projecte”

Rafa Marcos Mota, docent en Belles Arts: “Com a artistes, també hem de ser espectadores”

David Martín, docent a BAU: “Les retolacions antigues formen part de la nostra història com a societat”

Bet Coll-Vinent, docent en Disseny de Moda: “Tots sabem que de views, likes i reconeixement no sobreviu una marca”

Miguel Ángel Maure, arquitecte i docent, parla sobre el pragmatisme d’allò senzill en el disseny

La qualitat circular de les nostres ciutats i les seves despulles des dels ulls de Leafhopper Project