El Master’s Day va néixer el curs passat com el gran esdeveniment dedicat als estudiants de Màsters i Postgraus amb la intenció de generar comunitat i reunir el talent en un sol dia. Aquest 2025 es va celebrar el dimarts 8 d’abril, on es van programar, a la sala polivalent de l’Edifici Pujades, una sèrie d’activitats formatives, transversals i complementàries a tots els programes.
La jornada va començar amb dues conferències dinàmiques en les quals van participar representants de dues institucions que es van focalitzar a analitzar el mercat laboral i donar-los consell a l’hora d’enfocar la seva carrera professional: Cristina Morales, en primer lloc, va venir de part de Barcelona Activa, l’agència de desenvolupament econòmic de l’Ajuntament de Barcelona que impulsa l’ocupació i l’emprenedoria, i va donar el tret de sortida amb la seva xerrada “Mapa del Talent Creatiu: Indústries, Perfils i Oportunitats”; en la seva intervenció, va presentar una radiografia de diferents perfils professionals i va explicar com aquests haurien de postular-se a l’hora de buscar treball. Seguidament, els joves emprenedors Axel Ariza i Kevin Bordei de l’acceleradora Arkcutt van portar als estudiants la visió més tangible i motivadora del tema a tractar, ja que els van proporcionar les claus per impulsar els seus projectes personals i fer d’una idea, un esbós, una realitat.
Entrant en l’equador de l’esdeveniment, l’organització del Master’s Day va donar la benvinguda a Blanca Aizpurua, Alex Barberà, Claudia Cabezas, Consuelo Huerta i Ileana Raijelson, alumni de Màsters i Postgraus de promocions anteriors. Aquesta trobada va suposar un punt d’inflexió, ja que el públic es va animar a preguntar directament als ponents sobre la seva experiència després del seu pas per BAU i com havien enfocat les seves carreres respectivament; tot des de la companyonia que defineix la comunitat estudiantil del centre.
Per donar per finalitzada la programació, els estudiants van treballar en conjunt en un community workshop dinamitzat per Sílvia Úbeda, assessora empresarial amb experiència en el camp de l’esport d’elit, que els va dividir per equips i els va plantejar el repte de vendre, en un pitching de dos minuts, el seu negoci fictici. El càlid ambient que es va generar va ajudar al fet que la vetllada acabés en una conversa general, al més pur estil networking, mentre els presents gaudien d’un còctel.