El Màster en Comunicació i Creació de Continguts Digitals porta la BAU Talks online del 10 de març titulada “Facing time: between the industry and the personal project”, on Giuseppe Fioretti, director d’art i dissenyador gràfic, desglossarà la seva vivència professional per demostrar que el recorregut laboral té moltes arestes i viratges que es poden convertir en oportunitats.
Aquesta conferència telemàtica optarà pel format entrevista, a partir del qual l’artista italià conversarà amb el coordinador del programa, Jordi Álvarez, sobre com combinar projectes personals i professionals, encarar els temps i superar les dificultats posant l’accent en la comunicació i la generació de continguts alineats amb la marca personal.
I és que l’experiència de Fioretti – que, a més a més, és ja conegut en aquesta casa– va començar en petits negocis fins a anar construint a poc a poc la seva pròpia marca, i de manera literal: en 2019 crea Urees, una firma slow fashion de texans unisex, negoci que va anar combinant amb els seus projectes de pintura. El projecte de Urees va obtenir gran reconeixement en xarxes socials, la qual cosa li va portar a tenir una major visibilitat i, per tant, li va dur més oportunitats de treball: Nike, Desigual o altres líders del sector. El cas de Desigual és especialment notori, perquè Fioretti és el cap pensant darrere de la reformulació del logotip i la identitat de marca de la firma catalana.
En paraules del dissenyador: “Sempre he sentit una profunda afinitat per barrejar l’art amb el disseny, una connexió que semblava impensable durant els meus anys de formació com a dissenyador. Al meu entendre, l’art aporta al disseny una dimensió que aquest no podria aconseguir per si sol, i viceversa. Aquesta simbiosi enriqueix el disseny amb una essència única, infonent-li ànima, mentre que l’art es beneficia en fer-se més realista i accessible. Junts, permeten que el disseny adquireixi profunditat i que l’art connecti amb un públic més ampli i concret.”
No et perdis aquesta BAU Talks si el que t’interessen són les històries de superació en les arts del lideratge i la comunicació.
Sobre el ponent
Gioseppe Fioretti va estudiar a l’Acadèmia de Belles Arts de Nàpols i té un màster de recerca en art i disseny. Actualment, compte amb més de 10 anys d’experiència en el camp de la comunicació visual i acaba d’accedir al lloc de Brand Manager de LEGO a la seva central de Dinamarca.