Amb l’arribada del mes de febrer, HAUS, Espai d’art i pràctiques contemporànies -el projecte de col·laboració artística i expositiva entre BAU i BAR project- s’inicia la temporada d’activitats d’enguany, que coincideix, a més a més, amb la primera residència en viu de l’artista Lizette Nin i la seva proposta titulada El cuerpo como nación, una reflexió que travessa el concepte de migrant i l’experiència radical del que això implica.
Durant els pròxims mesos, Nin treballarà a l’espai de HAUS ubicat a l’edifici Granada de BAU, el qual transformarà en el seu taller i on comptarà amb l’ajuda de diferents artistes per poder desenvolupar la seva recerca; es dona, així, sentit al propòsit inicial de fer d’aquest lloc un espai obert i viu on donar cabuda a sensibilitats d’artistes que elaboren la seva pràctica a la ciutat de Barcelona, acostant -de manera física- l’art al carrer.
“Abrir la puerta para entrar, saltar el muro” es tracta de la primera activació pública amb la qual inicia aquesta residència, una obra amb la qual Nin pretén aprofundir en la vivència del migrant que arriba a una Europa aburgesada i hostil amb els de fora i intenta fer la seva vida amb el que té al seu abast; una desconstrucció completa dels estereotips de la seva condició com a dona racialitzada i la corporització del concepte “nació-casa” a partir de l’ús de material reciclat i matèria orgànica recol·lectada localment.
Lizette Nin és una artista visual dominicana l’obra de la qual se centra en l’exploració autobiogràfica, on destaquen els temes com el reflex de les seves arrels afrodescendents i les dissidències sexuals i de gènere. Des de la seva arribada a Barcelona, Nin ha pogut portar diverses exposicions a grans ciutats com a Ciutat de Panamà, Madrid i Berlín i ha estat becada per entitats de renom dins de l’art contemporani com el MACBA PEI, L’Escocesa o Tangent Projects. La seva obra posa en manifest el seu compromís no sols amb l’art, sinó també amb la defensa de la inclusió de les dones negres a Espanya.