Una senyera estripada i recosida, símbol de lluita, resistència i memòria. És l’essència de la proposta de Codea Studio per al concurs de cartells de la Diada 2022.
L’agència creativa fundada pels alumni Alex Marti i Jose Rosales (juntament amb Ricard Sunyol), i on treballen Malena Ibarz i Enric Pérez, també graduats a BAU, ha estat reconeguda amb l’accèssit d’una convocatòria pública que ha rebut 104 portafolis anònims i que ha guanyat l’estudi 131.
Disseny contra el silenci
Sota el lema “Tantes teles i senyeres com persones, històries i veus silenciades”, el cartell de Codea homenatja els col·lectius decisius relegats injustament als marges del relat oficial.
El jurat, format per professionals del sector i membres de la Generalitat i el Parlament, n’ha valorat la “radicalitat contemporània i imperfecta, on brillen la multiplicitat de colors, formes i textures”.
El cartell guanyador, obra de 131 (a dalt, a l’esquerra), i set dels finalistes del concurs públic
És la primera vegada que la imatge institucional de la Diada és fruit d’una acció participativa, una acció que té l’objectiu de “reinvidicar el talent creatiu del país”.
Els deu cartells finalistes s’exposaran al Palau Robert (Passeig de Gràcia, 107) del 6 a l’11 de setembre.
Premis, festivals i campanyes
Recentment, Codea Studio ha guanyat un bronze en l’última edició dels premis Laus gràcies a l’espot per a Vicio Store. També van participar en l’última edició del festival audiovisual HRTZ, autogestionat per l’alumnat del Grau en Disseny.
Un dels seus últims projectes és la campanya “El futur ja és present” per a l’Ajuntament de Barcelona, on es presenten els nous serveis del consistori en clau social.