L’art no fa vacances

El professorat del Grau en Belles Arts protagonitza diverses exposicions, fires i publicacions al llarg de l’estiu

De París a Tarragona, passant per l’Empordà i, per descomptat, Barcelona, el professorat del Grau en Belles Arts desplega la seva producció artística al llarg de l’estiu en diversos espais culturals de referència.

Una de les més actives és Anna Dot, amb diversos projectes en marxa. En primer lloc, Revelacions sobre una esfera informe, una exposició col·lectiva a Fonteta (fins al 28 d’agost) on també es poden veure obres de la italiana Ludovica Carbotta i el danès Rasmus Nilausen. La vigatana hi presenta Static explosion (2014), Premi Biennal d’Art Ciutat d’Amposta),  i Les transformacions de Gregor Samsa (2015), a partir de La metamorfosi de Kafka. Concebut des del concepte de cadàver exquisit, Revelacions sobre una esfera informe és un projecte col·laboratiu de les galeries Bombon, Joan Prats i NoguerasBlanchard i compta amb una presentació del poeta Eduard Escoffet.

 


Vista general de Revelacions sobre una esfera informe, a Fonteta, i detalls de Les transformacions de Gregor Samsa i Static explosion, d’Anna Dot

 

D’altra banda, el Mèdol. Centre d’Arts Contemporànies de Tarragona recupera Escrits per a la pell vident (2020), un projecte de Dot sobre la relació entre les persones i el territori, la comunicació i els sentits, especialment la vista. L’exposició (fins al 21 d’agost) inclou obres com La paràbola dels cecs, una reinterpretació simbòlica del quadre homònim de Pieter Brueghel el Vell.

 

 

Per últim, Dot està gaudint fins a finals d’octubre d’una residència a la Cité Internationale des Arts de París gràcies a la beca 9915 de l’Associació de Col·leccionistes Privats d’Art Contemporani (Madrid).

 


La paràbola dels cecs, de Pieter Brueghel el Vell, i la reinterpretació d’Anna Dot

 

A la Virreina Centre de la Imatge, el sabadellenc Oriol Vilapuig presenta Imatges buides (fins al 2 d’octubre), una mostra comissariada per Valentín Roma que proposa a l’espectador que navegui entre les obres i prengui partit davant de les imatges. Un conjunt de fugues entreteixides que oscil·len entre dibuixos, gravats, fotografies, tapissos, mapes i retrats.

 


Imatges buides (la Virreina), d’Oriol Puig

 

Pel que fa a publicacions, l’artista visual i investigadora Anna Moreno ha contribuït a l’últim número de la revista CARTHA amb “Global Tools: Dancing Alone, Clubbing Together” (Eines globals: ballar sols, sortir junts), un resum de les seves converses amb arquitectes italians del Radicalisme.

 


Superonda Sofa (Archizoom, 1967, © Centro Studi Poltronova) i assajos de la performance d’Anna Moreno a Chianti (2019, © Anna Moreno)

 

Tot plegat sense oblidar les propostes artístiques de Lúa Coderch, cap d’estudis de la titulació, protagonista a la Fira d’Art de Liste (Basilea), a la biennal Manifesta (Pristina, Kosovo) i a la Fabra i Coats.

 

→ Més informació: Grau en Belles Arts

Ver evento relacionado ➞

Últimas noticias

Quatre estudiants del Grau en Disseny mostren els resultats d’un projecte liderat pel DHub

3 dies ago

BAU trenca amb el blanc i negre únic en la seva marca per reforçar la seva singularitat i missió com a centre

1 setmana ago

La BAU Talks que ens presenta l’imaginari de l’artista Javier Jaén

1 setmana ago

Limit No Limits 2025: De tornada a la passarel·la dels primers dissenys dels estudiants de Moda

2 setmanes ago

Noticias relacionadas

Quatre estudiants del Grau en Disseny mostren els resultats d’un projecte liderat pel DHub

BAU trenca amb el blanc i negre únic en la seva marca per reforçar la seva singularitat i missió com a centre

La BAU Talks que ens presenta l’imaginari de l’artista Javier Jaén

Limit No Limits 2025: De tornada a la passarel·la dels primers dissenys dels estudiants de Moda

Un Nadal més BAU que mai

L’Alumni de Disseny Gràfic Martina Barahona aconsegueix el Premi Francesca Bartrina 2024 al millor TFG en estudis de gènere