El contacte directe entre graduats i el món professional és una de les màximes prioritats de BAU. Amb aquesta intenció, el centre organitza cada any el BAU Talent Networking, una trobada entre estudiants i empreses a través de múltiples i breus entrevistes.
L’edició 2021 del BAU Talent Networking ha comptat amb més de 50 participants entre alumnes i empreses. Per part de BAU, hi van assistir estudiants dels cinc itineraris del Grau en Disseny (Gràfic, Audiovisual, Espais, Moda i Transversal).
Les empreses participants provenien d’un ampli ventall d’especialitats, des d’agències de comunicació i màrqueting, estudis de disseny i productores audiovisuals fins a estudis d’interiorisme i ecommerce, sense oblidar diversos projectes freelance i start-ups. Tot i l’opció d’intervenir-hi en remot, la majoria van assistir-hi presencialment.
En la línia de les dinàmiques laborals actuals, moltes empreses van interessar-se pels perfils multidisciplinaris i polivalents, que combinessin dues o més branques del disseny.
Per als estudiants, el BAU Talent Networking suposa una oportunitat magnífica per conèixer de primera mà les preferències i necessitats de les empreses. Paral·lelament, per a aquestes resulta molt estimulant explorar les inquietuds i habilitats de les noves generacions de professionals del disseny.
Així, el BAU Talent Networking es consolida com un esdeveniment de referència a l’hora de facilitar la inserció laboral de l’alumnat acabat de graduar. L’edició 2021 ha resultat fructífera i estimulant per a totes les parts, especialment per l’excel·lent actitud i predisposició dels estudiants i per la implicació de les empreses, que han valorat molt positivament el nivell de l’última promoció de BAU.
Un balanç excel·lent
Per a Valeria Agulla, directora de Comunicacions de la consultora Be Inspiring Tools, “el nivell de creativitat dels participants va ser increïble, ens agradaria traslladar el seu talent al dia a dia dels nostres clients”.
En la mateixa sintonia, la dissenyadora Rita Heredia va quedar encantada amb l’experiència: “Vam tenir la sort de conèixer els treballs dels graduats i de trobar el match perfecte per a la nostra agència. No hi ha dubte que BAU és un gran escola plena de talent i amb moltes ganes d’emprendre en el món laboral.”
“La iniciativa em sembla molt interessant i l’experiència ha estat molt bona”, explica Fabián Mollet, de Xuan Lan Yoga; “hem vist diversos perfils, amb molta frescor i ganes d’entrar a la vida laboral amb feines consistents.”
Segons Nathalie Cordier, de Bershka, “ha estat molt enriquidor conèixer els alumnes acabats de graduar, amb perfils frescos i moderns, que és el que estem buscant”.
Hi coincideix Clara González, també de Bershka: “És una oportunitat genial, sobretot després de l’últim any i mig. Sempre hem col·laborat amb escoles, però últimament no hem pogut gaudir d’experiències com aquesta, i tant per a les empreses com per als alumnes és molt interessant”.
“Hem connectat”, afirma Alejandro Fernández, d’Ikea; “tots els alumnes venen amb moltes ganes de conèixer-nos i d’explicar-nos què busquen i què volen fer.”
Nina Tuset, de la multinacional sueca, creu que “de cara a l’alumnat, en acabar la carrera és molt valuós accedir a les empreses i que coneguin el teu perfil i vegin el teu portfoli. I per a les empreses és molt atractiu perquè veus com puja la nova generació, què s’està coent. És una gran iniciativa!”