logo fullscreen logo
  • Agenda
  • Notícies
  • Entrevistes
  • Articles
  • Coneix BAU
    • Grau en Disseny
    • Grau en Belles Arts
    • Màsters i Postgraus
    • Màster Universitari en Disseny
    • Programa de Doctorat
    • Diploma en Disseny Gràfic
    • Formació Online
    • Universitat d’Estiu
MENU
mobile logo
  • Agenda
  • Notícies
  • Entrevistes
  • Articles
  • Coneix BAU
    • Grau en Disseny
    • Grau en Belles Arts
    • Màsters i Postgraus
    • Màster Universitari en Disseny
    • Programa de Doctorat
    • Diploma en Disseny Gràfic
    • Formació Online
    • Universitat d’Estiu
17 juny 2021
Notícies

ZER, la moda entra en una nova era

Des de fa temps, tot són bones notícies per a les dissenyadores de moda Ane Castro (Deba, Guipuscoa, 1994) i Núria Costa (Figueres, 1994). Les impulsores de la firma ZER ERA i professores del Grau en Disseny i del Màster en Disseny, Tecnologia i Innovació en Moda de BAU acumulen premis i nominacions mentre ultimen el llançament d’una col·lecció internacional que veurà la llum a la tardor.

Tot va començar el 2017, quan Castro i Costa, formades a Sabadell i a Eindhoven, on es van especialitzar en tècniques d’impressió 3D, van crear ZER Collection, que aviat va evolucionar a ZER ERA, subratllant la voluntat de marcar un abans i un després en les pràctiques tradicionals i les inèrcies del sector.

Els últims anys, des de la seva seu de Mataró, han anat desenvolupant i perfeccionant una tècnica pionera que mitjançant impressió 3D optimitza l’ús de matèries primeres durant la producció de roba, amb la qual cosa han aconseguit eliminar tots els residus derivats del procés.

La seva feina, elogiada internacionalment amb multitud de guardons i beques, es considera revolucionària perquè assenyala l’únic futur possible per a la indústria de la moda: la investigació, la innovació i l’economia circular.

 

 

Una tècnica que ha seduït Vogue i H&M

Els primers premis van arribar el 2018, quan van guanyar el 080 Investor Day en el marc de la 080 Barcelona Fashion en la categoria de start-ups tecnològiques aplicades al sector de la moda. També van ser guardonades amb el premi Creatic (TecnoCampus de Mataró), al Samsung EGO Innovation Project (Madrid) i en la competició Freudenberg (Verona), entre d’altres.

El 2020 van ser les primeres espanyoles a guanyar el Global Change Award de la Fundació H&M en alçar-se amb el premi Early Bird del certamen de la multinacional sueca.

Les joves dissenyadores van afirmar que “des del principi vam creure en una indústria més sostenible i humana. És reconfortant veure que en el sector la investigació és cada vegada més important”.

Ara, per segon any consecutiu, són finalistes dels premis Who’s On Next, els més importants del sector de la moda a España, convocats per Vogue en col·laboració amb Inditex. En l’edició 2020, l’organització va valorar en ZER l’ús de “diferents processos de fabricació digital per generar peces exclusives amb un gran component de disseny” i una “identitat basada en tres pilars: innovació tecnològica, sostenibilitat i estètica urbana”.

En l’edició actual, el jurat elogia la combinació d’“accessoris i peces de roba per crear peces híbrides que es transformen amb l’objectiu de millorar la seva funcionalitat quotidiana” i considera que la investigació amb tecnologies de fabricació digital i artesanal la converteix en una marca puntera en R+D gràcies al seu valor afegit.

La seva última fita és ser finalistes del concurs de moda Rebelpin, que se celebrarà online l’1 de juliol, en el marc del projecte Native, que durant la Setmana de la Moda de Roma (AltaRoma) ofereix a projectes emergents del sector una plataforma per exposar i comercialitzar les seves creacions amb el suport de mentors i empreses.

 

 

Roda el món i torna al Born

Actualment, les dues dissenyadores combinen la docència i la investigació amb els últims detalls de les seves pròximes col·leccions, amb la idea de trencar l’estacionalitat del sector amb peces flexibles i polivalents per a totes èpoques de l’any.

2021 significarà un punt d’inflexió per a Castro i Costa, que ja preparen l’aterratge al centre de Barcelona amb un estudi-taller a tocar de Santa Maria del Mar, un entorn privilegiat per reforçar la visibilitat del projecte i consolidar el seu lideratge en la reinvenció del sector.

Etiquetes 3D, Ane Castro, BAU Professorat, Col·leccions de moda, Disseny de moda, Disseny digital, Economia circular, Fabricació i experimentació digital, Impressió 3D, Innovació, Marca de moda, Màster en Disseny Tecnologia i Innovació en Moda, Moda, Moda ecològica, Moda sostenible, Núria Costa
Entrades que podríen interessar-te
30 maig 2023
Kaotiko x BAU: Unint creativitat i moda sostenible
17 maig 2023
BAU homenatja la pionera del disseny gràfic ‘Tere’ Martínez en una exposició
10 maig 2023
Crear música amb formes i patrons: la proposta de BAU pel Sónar+D
Notícies recents
  • Kaotiko x BAU: Unint creativitat i moda sostenible
    30 maig 2023
  • Quatre projectes de BAU, finalistes als Premis HABITÀCOLA 2023
    29 maig 2023
  • Una Alumni de BAU, seleccionada als World Illustration Awards
    23 maig 2023
  • El potencial creatiu de la il·lustració aplicada al producte en una exposició
    17 maig 2023
  • Grau en Disseny
  • Grau en Belles Arts
  • Màster Universitari en Design Research
  • Màsters i Postgraus
  • Programa de Doctorat en Disseny i Comunicació
  • Formació Online
  • Universitat d’Estiu
BAU, Centre Universitari d'Arts i Disseny de Barcelona
c/ Pujades 118 08005 Barcelona
www.bau.cat
Notícies recents
  • Kaotiko x BAU: Unint creativitat i moda sostenible
    30 maig 2023
  • Quatre projectes de BAU, finalistes als Premis HABITÀCOLA 2023
    29 maig 2023
  • Una Alumni de BAU, seleccionada als World Illustration Awards
    23 maig 2023
  • El potencial creatiu de la il·lustració aplicada al producte en una exposició
    17 maig 2023
Subscriu-te a la newsletter
Idioma
  • Català
  • Español
Gestionar el Consentimiento de las Cookies
Utilizamos cookies para optimizar nuestro sitio web y nuestro servicio.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferencias
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadísticas
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Ver preferencias
{title} {title} {title}