Campus Virtual
Search
Close this search box.

Interferències amb TwoPoints.Net: disseny en moviment

Els dissenyadors Lupi Asensio i Martin Lorenz van compartir la seva experiència en la creació d’identitats visuals flexibles

La segona sessió d’Interferències del curs, Learn-Teach-Apply, va tenir com a convidats els dissenyadors Lupi Asensio i Martin Lorenz, especialistes en identitats visuals flexibles i fundadors de l’estudi TwoPoints.Net, amb seus a Barcelona, Berlín i Hamburg.

El professor de BAU i coordinador de l’itinerari de Gràfic del Grau en Disseny, Pau de Riba, va presentar els dos ponents destacant-ne la visió internacional i la capacitat a l’hora de treballar amb tipografies dinàmiques.

La parella de creatius va començar explicant el seu triangle vital, que és alhora el títol de la conferència: Aprendre, Ensenyar i Aplicar. Un trajecte que comença amb converses, col·laboracions i obres culturals, d’on neix la inspiració; que continua amb l’aplicació en codi, motion design i l’edició de llibres, entre altres tècniques; i que culmina a la pràctica amb classes, tallers i projectes propis. “Ensenyem a aprendre i aprenem a ensenyar”, va sintetitzar Asensio.

Lorenz, que acaba de defensar un doctorat de deu anys a la Universitat de Barcelona, va reflexionar sobre les tipologies de sistemes flexibles en disseny, i va dividir-les en dos grans grups segons si es basen en la forma o en la transformació o en si són sistemes oberts o tancats. A l’hora de treballar-hi, va determinar quatre variables: posició, amplada, alçada i estils.

 

 

A partir d’aquí, van compartir les interioritats i el desenvolupament de diversos projectes que han marcat la seva trajectòria o que han destacat pel tractament de les identitats construïdes a partir de la interacció i el moviment.

Per exemple, Leer te va vidas extras, una campanya de foment de la lectura per al Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, un cas curiós perquè TwoPoints.Net mai no creen logos, però en aquest cas van fer una excepció portant el concurs al seu terreny —i guanyant.

“Els sistemes no només han de ser bons, han de ser fàcils d’aplicar per als clients”. Sota aquesta màxima, Lorenz va explicar el projecte NEXT per a la cadena de televisió nord-americana d’entreteniment ESPN.

 

 

Per a La llum negra, una exposició al CCCB sobre tradicions esotèriques i psicodèliques, van idear una eina amb la qual el públic podia dissenyar lliurement i amb infinites combinacions.

 

 

En una altra ocasió, van generar una eina per dissenyar cartells per fer front al gran nombre d’esdeveniments de la Facultat d’Arquitectura del MIT de Massachussetts.

 

 

També van desgranar el laboratori de disseny estratègic per al Center for Complexity de l’Escola de Disseny de Rhode Island, als Estats Units, una biblioteca de gestos amb quatre quarts de cercles i de quadrats sobre un model de lletra C.

 

 

La ronda de presentació de projectes es va cloure amb la botiga de Nike a l’estadi del Chelsea FC, a Londres.

 

 

Asensio i Lorenz van acomiadar la conferència sintetitzant en sis punts els avantatges de pensar i treballar en sistemes: és més eficient (es pot automatitzar), més sostenible (es pot optimitzar), permet treballar en grup (les regles són comprensibles), fomenta l’empatia (cal entendre el context), crea sentit de responsabilitat (afecta tothom) i possibilita la crítica al sistema (el problema és el propi sistema).

Després de les sessions dedicades a Buckminster Fuller i a TwoPoints.Net, Interferències tornarà a l’abril amb una nova conferència.

Ver evento relacionado ➞

Últimas noticias

BAU triomfa als Premis LAUS 2024 amb una pluja de guardons

1 dia ago

La moda més performativa va fer “sold out” a Razzmatazz

2 dies ago

Inauguració de l’exposició “El cuerpo de la nación” de Lizette Nin en HAUS

1 setmana ago

“I’M, la (no) passarel·la” que no desfila, sinó que exhibeix

1 setmana ago

Noticias relacionadas

BAU triomfa als Premis LAUS 2024 amb una pluja de guardons

La moda més performativa va fer “sold out” a Razzmatazz

Inauguració de l’exposició “El cuerpo de la nación” de Lizette Nin en HAUS

“I’M, la (no) passarel·la” que no desfila, sinó que exhibeix

SINAPSIS, la instal·lació del cos i la ment, al Sónar+D

Razzmatazz es vesteix dels màsters en disseny de moda