logo fullscreen logo
  • Agenda
  • Notícies
  • Entrevistes
  • Articles
  • Coneix BAU
    • Grau en Disseny
    • Grau en Belles Arts
    • Màsters i Postgraus
    • Màster Universitari en Disseny
    • Programa de Doctorat
    • Diploma en Disseny Gràfic
    • Formació Online
    • Universitat d’Estiu
MENU
mobile logo
  • Agenda
  • Notícies
  • Entrevistes
  • Articles
  • Coneix BAU
    • Grau en Disseny
    • Grau en Belles Arts
    • Màsters i Postgraus
    • Màster Universitari en Disseny
    • Programa de Doctorat
    • Diploma en Disseny Gràfic
    • Formació Online
    • Universitat d’Estiu
15 març 2021
Notícies

‘Las videntes’: Jorge L. Marzo es capbussa en les veus del futur

L’editorial Arcàdia acaba de publicar Las videntes. Imágenes en la era de la predicción de Jorge L. Marzo, professor de BAU, dins de la col·lecció Deriva.

De la Grècia antiga a Silicon Valley, dels oracles als algoritmes, els humans han sentit sempre l’instint i la necessitat de predir el futur. Fins i tot avui, la predicció és un instrument clau per governar les nostres vides.

A partir d’aquesta premissa, Las videntes alterna relats de ficció amb episodis històrics. Marzo va desgranant com les màquines s’han apropiat del llenguatge de les velles profecies fins a aconseguir interpretar-lo i jutjar-lo mitjançant imatges. En l’auge de la intel·ligència artificial, també les màquines són vidents.

 

 

Les mil cares de la veritat

Jorge L. Marzo (Barcelona, 1964) és professor d’Iconografia i Comunicació al Grau en Disseny de BAU, on també exerceix com a coordinador de GREDITS (Grup d’Investigació en Disseny i Transformació Social).

Com a historiador de l’art ha contribuït a la renovació dels estudis sobre art modern i contemporani a Espanya i és coautor del llibre Arte en España 1939-2015. Ideas, prácticas, políticas (Cátedra, 2015).

Una part important de les seves investigacions s’ha centrat en les polítiques de la imatge i en els règims de la veritat, en formats tant expositius com audiovisuals o editorials. Els més recents són Fantasma’77. Iconoclàstia espanyola (Centre d’Art Tecla Sala, 2020); Iconografía post-millennial (Morsa, 2019); After Post-Truth (BAU Edicions, 2019); La competencia de lo falso. Una historia del fake (Cátedra, 2018); Espectros (La Virreina, Centre de la Imatge, 2017); i Fake. No es verdad, no es mentira (IVAM, 2016).

 

 

Un segell de clàssics i contemporanis

Arcàdia és una editorial independent la voluntat de la qual és oferir un catàleg obert a totes les disciplines del coneixement amb textos que difonguin el pensament contemporani i la història de les idees.

El responsable actual de la línia gràfica és l’escriptor i dissenyador Victor García Tur, que el 2017 va agafar el relleu d’Astrid Stavro i Pablo Martín.

 

Etiquetes AI (intel·ligència artificial), Assaig, BAU Edicions, BAU Professorat, Dr. Jorge L. Marzo, Editorial Arcàdia, Grau en Disseny, GREDITS, Literatura
Entrades que podríen interessar-te
26 juliol 2022
Dissenyant la biblioteca del futur
20 juliol 2022
Una orla a la frontera de dos mons
18 juliol 2022
Una lliçó col·lectiva de resistència i compromís
Notícies recents
  • Dissenyant la biblioteca del futur
    26 juliol 2022
  • Una orla a la frontera de dos mons
    20 juliol 2022
  • Una lliçó col·lectiva de resistència i compromís
    18 juliol 2022
  • Una estrena per recordar
    13 juliol 2022
BAU, Centre Universitari d'Arts i Disseny de Barcelona
c/ Pujades 118 08005 Barcelona
www.bau.cat
Notícies recents
  • Dissenyant la biblioteca del futur
    26 juliol 2022
  • Una orla a la frontera de dos mons
    20 juliol 2022
  • Una lliçó col·lectiva de resistència i compromís
    18 juliol 2022
  • Una estrena per recordar
    13 juliol 2022
Subscriu-te a la newsletter
Idioma
  • Català
  • Español
Gestionar el Consentimiento de las Cookies
Utilizamos cookies para optimizar nuestro sitio web y nuestro servicio.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferencias
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadísticas
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Ver preferencias
{title} {title} {title}