El programa d’arts visuals del Centre Cívic Can Felipa presenta cada any una convocatòria destinada a donar suport a la creació emergent en tres modalitats: Comissariat, Creació artística i Comunicació gràfica.
Els estudiants de BAU acabats de graduar Paula Illescas i Sergio Lairisa han guanyat la convocatòria en la modalitat de Comunicació gràfica. Aquesta modalitat s’encarrega de dissenyar la proposta de comunicació gràfica dels projectes seleccionats en la convocatòria, que constitueixen la temporada d’exposicions 2021 de Can Felipa.
Un encàrrec que es realitza en col·laboració amb els comissaris i artistes seleccionats, així com amb la coordinadora del programa d’arts visuals i amb els serveis de producció, per dissenyar el material de comunicació que es deriva de cada exposició i de les activitats del La(b) Felipa, que varia en funció de cada projecte: publicació, banderola, vinils i altres aplicacions informatives, fulls de sala, cartel·les, newsletter, xarxes socials, etc.
El comitè de selecció estava format per Raquel Friera (artista visual), Jaime González Cela i Manuela Pedrón Nicolau (comissaris), Elena Blesa Cábez (educadora i mediadora), Setanta (estudi de disseny) i Clàudia Elies, coordinadora de Can Felipa Arts Visuals.
Illescas i Lairisa substitueixen les també alumni de BAU Montse Arderiu i Miranda Pérez-Hita, guanyadores de la convocatòria de l’any passat, i reforcen el vincle de BAU amb el barri on està ubicat el centre, el Poblenou.
Les imatges que il·lustren aquesta notícia corresponen a un treball de branding realitzat conjuntament per Paula Illescas i Sergio Lairissa en el quart curs de Grau en Disseny de BAU, itinerari de Disseny Gràfic. El briefing del projecte proposava una campanya de comunicació que inclogués un manual d’estil, cartells i motion graphics per a NAF (Not a Factory), un circuit d’art i disseny organitzat pel Poblenou Urban District. El projecte estava inclòs al PDF de presentació que els joves dissenyadors van presentar a la convocatòria de Can Felipa.