La pandèmia provocada per la irrupció de la COVID-19 en les nostres vides ha provocat canvis en els calendaris habituals de BAU, que de manera excepcional ha programat els lliuraments dels Treballs de Fi de Grau (TFGs) del Grau en Disseny del 20 al 24 de juliol i del 7 al 10 de setembre de 2020.
D’entre tots els treballs presentats, volem compartir-ne alguns que incideixen en l’aspecte social, tant en relació amb les persones com amb aspectes etnogràfics, antropològics o emocionals.
Aquest és el cas, per exemple, de Vides Flotants, el projecte de Gina Cansell (disseny gràfic) que dona veu a persones sense llar que en períodes de confinament, necessiten més que mai un refugi propi.
Carlos Castro (disseny gràfic), amb el seu projecte La forma líquida del disseny gràfic, reflexiona sobre el vincle existent entre els canvis socials i el disseny gràfic i que, amb el referent del sociòleg i filòsof Zygmunt Bauman, proposa un disseny gràfic líquid.
Per la seva part, Tamara Cortés (disseny audiovisual) amb Mirades de poder: estratègies cap a una militància tecnopolítica analitza com les desigualtats socials incideixen en la tecnologia i ens insta a acostar la crítica tecnològica a les organitzacions i repensar el modus operandi de l’activista actual.
Cèlia Mialet (disseny de moda) analitza la càrrega emocional dels objectes en el seu projecte Arqueología quotidiana, desenvolupant peces objectes a partir de conceptes com a memòria i objectualitat.
Abril Romero (disseny de moda) realitza un estudi etnogràfic dels joves del seu entorn i reflexiona sobre la constant necessitat de la diferenciació de l’ésser humà a través de la vestimenta en el seu projecte Objectes Esteatics.