La passarel·la 080 Barcelona Fashion arrenca dilluns 3 de febrer amb la col·lecció Factor 50 de Lera Mamba, la marca de moda ètica i sostenible de l’alumni Marta Pujol.
Lera Mamba proposa un nou model de negoci sense ubicació física; és a través de les xarxes socials on anuncien en quin showroom estaran instal·lats. Allà el consumidor pot veure una sèrie de patrons bàsics —ella els defineix com a motlles— que pot completar al seu gust triant teles i colors. Després de la producció, el client el rebrà a la seva casa en un termini màxim de deu dies.
A Lera Mamba només treballen amb finals d’estoc i segons la comanda, cosa que converteix al projecte en ètic i sostenible, ja que no genera excedent de producció. A més, està basat en el moviment upcycling (reutilització creativa), la qual cosa afegeix valor a la seva proposta de disseny.
Factor 50 que té com a referent al fotògraf britànic Martin Parr, qui capta la vida quotidiana d’una manera molt real i instantània i té una gran col·lecció de fotografies de la vida a la costa. D’aquest treball prové la inspiració de la paleta de colors i els tipus de teixits. La desfilada de Factor 50 va presentar els motlles disponibles en un primer look, tot en color cru i posteriorment el mateix model una vegada personalitzat.
Del bressol a la passarel·la
Marta Pujol es va graduar en moda en BAU. Criada entre teles i patrons gràcies a una mare que confeccionava vestits a mida, la seva primera experiència laboral va ser a Stradivarius (Inditex), on coneixeria la manera de treballar del fast fashion. Poc després, experimentaria un altre extrem del sector: un petit atelier familiar. La suma d’aquestes experiències i aprenentatges va donar com a resultat el seu actual projecte personal.