logo fullscreen logo
  • Agenda
  • Notícies
  • Entrevistes
  • Articles
  • Coneix BAU
    • Grau en Disseny
    • Grau en Belles Arts
    • Màsters i Postgraus
    • Màster Universitari en Disseny
    • Programa de Doctorat
    • Diploma en Disseny Gràfic
    • Formació Online
    • Universitat d’Estiu
MENU
mobile logo
  • Agenda
  • Notícies
  • Entrevistes
  • Articles
  • Coneix BAU
    • Grau en Disseny
    • Grau en Belles Arts
    • Màsters i Postgraus
    • Màster Universitari en Disseny
    • Programa de Doctorat
    • Diploma en Disseny Gràfic
    • Formació Online
    • Universitat d’Estiu
31 gener 2020
Notícies

Lera Mamba, un projecte ètic i sostenible a la 080 Barcelona Fashion

La passarel·la 080 Barcelona Fashion arrenca dilluns 3 de febrer amb la col·lecció Factor 50 de Lera Mamba, la marca de moda ètica i sostenible de l’alumni Marta Pujol.

Lera Mamba proposa un nou model de negoci sense ubicació física; és a través de les xarxes socials on anuncien en quin showroom estaran instal·lats. Allà el consumidor pot veure una sèrie de patrons bàsics —ella els defineix com a motlles— que pot completar al seu gust triant teles i colors. Després de la producció, el client el rebrà a la seva casa en un termini màxim de deu dies.

A Lera Mamba només treballen amb finals d’estoc i segons la comanda, cosa que converteix al projecte en ètic i sostenible, ja que no genera excedent de producció. A més, està basat en el moviment upcycling (reutilització creativa), la qual cosa afegeix valor a la seva proposta de disseny.

Factor 50 que té com a referent al fotògraf britànic Martin Parr, qui capta la vida quotidiana d’una manera molt real i instantània i té una gran col·lecció de fotografies de la vida a la costa. D’aquest treball prové la inspiració de la paleta de colors i els tipus de teixits. La desfilada de Factor 50 va presentar els motlles disponibles en un primer look, tot en color cru i posteriorment el mateix model una vegada personalitzat.

Del bressol a la passarel·la

Marta Pujol es va graduar en moda en BAU. Criada entre teles i patrons gràcies a una mare que confeccionava vestits a mida, la seva primera experiència laboral va ser a Stradivarius (Inditex), on coneixeria la manera de treballar del fast fashion. Poc després, experimentaria un altre extrem del sector: un petit atelier familiar. La suma d’aquestes experiències i aprenentatges va donar com a resultat el seu actual projecte personal.

 

Etiquetes 080 Barcelona Fashion, BAU Alumni, Col·leccions de moda, Disseny de moda, Factor 50, Lera Mamba, Marta Pujol, Moda ètica, Moda sostenible, Upcycling
Entrades que podríen interessar-te
10 gener 2023
Moda i noves narratives a la desfilada ‘Limit No Limits’
21 novembre 2022
Una nit màgica de llums i instal·lacions al Poblenou
15 novembre 2022
VIII Fòrum de moda sostenible: Sabem (realment) en què consisteix la moda circular?
Notícies recents
  • Lúa Coderch: una carrera imparable
    21 desembre 2022
  • Autofabricantes i Gekkolab segueixen amb el vent en popa
    29 novembre 2022
  • L’estudiant de disseny Salua Babeli obté la Beca Santander Equality
    25 novembre 2022
  • Sílvia Rosés està de moda
    14 novembre 2022
BAU, Centre Universitari d'Arts i Disseny de Barcelona
c/ Pujades 118 08005 Barcelona
www.bau.cat
Notícies recents
  • Lúa Coderch: una carrera imparable
    21 desembre 2022
  • Autofabricantes i Gekkolab segueixen amb el vent en popa
    29 novembre 2022
  • L’estudiant de disseny Salua Babeli obté la Beca Santander Equality
    25 novembre 2022
  • Sílvia Rosés està de moda
    14 novembre 2022
Subscriu-te a la newsletter
Idioma
  • Català
  • Español
Gestionar el Consentimiento de las Cookies
Utilizamos cookies para optimizar nuestro sitio web y nuestro servicio.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferencias
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadísticas
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Ver preferencias
{title} {title} {title}