L’editorial Morsa de Barcelona acaba de publicar el llibre Iconografía post-millennial editat pel professor de BAU Jorge Luis Marzo i dedicat a posar al dia els famosos emblemes de la Iconologia de Cesare Ripa (1593) des de la perspectiva dels joves d’avui. Si Ripa va concebre un model per convertir conceptes com “frau”, “llibertat”, “pobresa”, “imaginació” o “vanitat” en metàfores, podríem ara fer servir aquell model per representar conceptes com “poliamor”, “botellón”, “feminisme”, “spoiler” o “postureo”?
El llibre recull una selecció d’il·lustracions realitzades durant els darrers anys per estudiants de 1r del Grau en disseny de BAU i de l’Istituto Superiore per le Industrie Artistiche (ISIA) d’Urbino, Itàlia.
Iconografía post-millennial pretén explorar com la iconologia ens permet explorar una comprensió integral de la funció de les imatges en el nostre temps. En poques paraules, no podem entendre el que suposa avui Instagram sense la capacitat d’establir per què apareixen certs patrons i quin teixit subterrani revelen.
El llibre ve prologat pel Dr. Jorge Luis Marzo, professor de BAU, membre de GREDITS i editor del volum.
Presentació del llibre a la comunitat de BAU, amb presència de les autores i autors i de l’editor
Dijous, 24 d’octubre,
14:30
BAU, Edifici A, Espai Polivalent (Pujades, 118)
Presentació general del llibre amb la presència d’algunes autores i autors i de l’editor
Dijous 7 de noviembre
19: 30
Llibreria Calders (Passatge de Pere Calders, 9)