logo fullscreen logo
  • Agenda
  • Notícies
  • Entrevistes
  • Articles
  • Coneix BAU
    • Grau en Disseny
    • Grau en Belles Arts
    • Màsters i Postgraus
    • Màster Universitari en Disseny
    • Programa de Doctorat
    • Diploma en Disseny Gràfic
    • Formació Online
    • Universitat d’Estiu
MENU
mobile logo
  • Agenda
  • Notícies
  • Entrevistes
  • Articles
  • Coneix BAU
    • Grau en Disseny
    • Grau en Belles Arts
    • Màsters i Postgraus
    • Màster Universitari en Disseny
    • Programa de Doctorat
    • Diploma en Disseny Gràfic
    • Formació Online
    • Universitat d’Estiu
30 agost 2019
Entrevistes

El branding i l’amor s’assemblen com dues gotes d’aigua

El titular d’aquesta entrevista està tret de la web d’Inmaculada Urrea, on podem trobar també altres coses interessants com el bed & branding, una metodologia pròpia basada en una visió pluridisciplinària que barreja ciències cognitives, antropologia cultural, semiòtica, gestió de la marca i molta creativitat, per a construir identitats de marca úniques.

Urrea és —al costat de Fernando Aguileta— la coordinadora del Màster en Fashion Management que en el curs 2019-20 presentarà la seva quarta edició. El Màster està compost per dos Postgraus, un en Creació i Gestió de Marques de Moda i un altre en Comunicació Integral de Moda.

Inmaculada Urrea va estudiar en el Liceu italià di Barcellona i es va formar professionalment a l’Escola d’Arts i Tècniques de la Moda i en la Universitat Pompeu i Fabra, on es va llicenciar en Història i es va doctorar cum laude amb una tesi sobre la construcció de marca de Coco Chanel a través de les seves fotografies.

 


Saint Borondon – Carmen Pérez

 

Al teu web no facilites molta informació sobre el teu passat, explica’ns una mica la teva trajectòria i com has arribat a la creació d’Inmaculada Urrea, consultora de branding a mida. 

En l’apartat sobre mi hi ha un enllaç al meu LinkedIn, per a qui vulgui tafanejar d’on vinc, però si haig de resumir-lo diré que vaig arribar a ser consultora freestyle després de fer d’evangelitzadora del branding per a professionals i de tenir una consultoria compartida amb altres dues sòcies.

Com explicaries a algú aliè al món de la moda i el disseny a què et dediques? Què fa una consultora de branding de moda?

Molt bona pregunta, perquè no és fàcil contestar si no ets del “mundillo”. Les meves tietes entenen tant de branding com jo de física nuclear, i quan em van preguntar que a què em dedicava els vaig contestar que “ajudo les marques a tenir una identitat com una persona per a poder relacionar-se millor amb els seus clients”. I això implica no només crear o recrear la identitat, sinó, després, també implementar-la en el dia a dia de la marca. No n’hi ha prou amb tenir-la, cal practicar-la.

Traient paraules aleatòries del teu web, hi trobem cor, emocionalment, desig, amor. Paraules que generalment no s’associen al concepte general del branding. Per què poses l’accent en l’emocional com a consultora de branding?

Perquè sóc militant fervorosa de l’emotional branding. De fet, el propòsit de la meva marca com a consultora és “No és marca si no passa pel cor”. I pel cor, quan parlem en positiu, només es recorden les coses bones que ens han marcat, siguin amors, amics, moments vitals o experiències amb marques. En la marca, en relació amb el client, tot és qüestió de record. O ets memorable, o no existeixes.

 


Insòlit – Albert Barredo

 

En el teu home page, llances un repte als visitants demanant-los que defineixin emocionalment la seva marca en un tuit. T’atreviries a definir emocionalment en un tuit el teu Postgrau en creació i gestió de marques de moda?

L’apassionant aventura d’aprendre des de zero com crear i gestionar el teu propi projecte. 

La teva tesi doctoral va versar sobre la construcció de marca de Coco Chanel, quins són els teus referents en el món de la moda? I en el món del branding aplicat a la moda? Quins dissenyadors o marques creus que marcaran el futur de la moda?

Els meus referents en el món de la moda són Coco Chanel per ser la primera a crear una filosofia basada en l’alliberament de la dona. Després d’ella, com a historiadora de la moda que també sóc, podria citar a Vionnet, Balenciaga, McCardell, Saint Laurent, Armani, Kawakubo, Gaultier, Prada, Margiela. Tots ells van marcar la moda en el seu temps per una cosa rellevant en la forma d’entendre-la. En el món del branding aplicat a la moda, sens dubte, Chanel torna a ser la primera, per crear una identitat clara i diàfana en una marca de moda, i li segueix Ralph Lauren, per ser el gran storyteller.

Quant al futur… No sóc vident, però estic segura que les marques que connectin amb els seus clients de manera emocional mitjançant el respecte consistent dels valors que prediquin són les que tindran futur. No hi ha marca sense valors, i futur en la moda -regno absolut de l’obsolescència programada- sense ells, tampoc.

Etiquetes Branding, Comunicació, Fernando Aguileta, Identitat de marca, Inmaculada Urrea, Màster, Moda
Entrades que podríen interessar-te
19 setembre 2022
Moda a tota vela al Santa Mònica
5 juliol 2022
Torna Study Abroad amb la Universitat de Monterrey
14 juny 2022
Yoli Inácio, terapeuta de marques
Notícies recents
  • Lúa Coderch: una carrera imparable
    21 desembre 2022
  • Autofabricantes i Gekkolab segueixen amb el vent en popa
    29 novembre 2022
  • L’estudiant de disseny Salua Babeli obté la Beca Santander Equality
    25 novembre 2022
  • Sílvia Rosés està de moda
    14 novembre 2022
BAU, Centre Universitari d'Arts i Disseny de Barcelona
c/ Pujades 118 08005 Barcelona
www.bau.cat
Notícies recents
  • Lúa Coderch: una carrera imparable
    21 desembre 2022
  • Autofabricantes i Gekkolab segueixen amb el vent en popa
    29 novembre 2022
  • L’estudiant de disseny Salua Babeli obté la Beca Santander Equality
    25 novembre 2022
  • Sílvia Rosés està de moda
    14 novembre 2022
Subscriu-te a la newsletter
Idioma
  • Català
  • Español
Gestionar el Consentimiento de las Cookies
Utilizamos cookies para optimizar nuestro sitio web y nuestro servicio.
Funcional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferencias
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadísticas
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Ver preferencias
{title} {title} {title}