
El nou Brand Designer: agent clau en la creació de les marques del futur
Branding, més enllà de la marca
El branding flueix entre canals i disciplines: l’on-line i l’off-line mai més aniran per separat, ni les marques tornaran a ser estàtiques. Els grans manuals normatius han passat a la història, manifestos de marca agafen el relleu. En un món en constant transformació, d’alta competència i omnicanalitat, el dissenyador és cada vegada més estrateg i l’estrateg més creatiu.
Només les marques ben gestionades i amb un disseny omnicanal poden diferenciar-se i connectar amb les persones.
El Branding implica fer recerca, analitzar i pensar de forma estratègica. És prendre decisions de posicionament i intangibles de la marca, per després conceptualitzar i traslladar la Brand idea a una expressió gràfica única. Només les marques ben gestionades i amb un disseny omnicanal poden diferenciar-se i connectar amb les persones.

© Batllegroup
El nou Brand Designer
El dissenyador ha esdevingut una peça clau en l’estratègia de les empreses. Per això, cal que sàpiguen estratègia, fer recerca i que vol dir user centered, que dominin la tipografia, el moviment i les interaccions, que sàpiguen sobre naming i storytelling, i que entenguin com interactua la marca en tots els punts de contacte. Les marques no són estàtiques, necessitem dissenyadors que sàpiguen escoltar, mirar, iterar, testar i crear una marca en constant evolució.
Amb la mirada al futur
A Batllegroup, agència de Branding i Packaging, treballen amb grans marques i grans projectes que neixen petits. Aquesta agència analitza i palpa aquests reptes de futur i proposa com arribar fins als mateixos a través del disseny. El Branding del futur demana a crits marques vives, omnicanal i socials amb una història per explicar.
Per això, després de nou edicions del Màster en Branding i Packaging, Batllegroup ha decidit fer un pas endavant i convertir-lo en el Màster d’Estratègia i Disseny de Branding Omnicanal, que juntament amb el Màster en Estratègia i Disseny de Packaging, formarà a professionals en l’especialitat del Branding (i el Packaging) de forma holística —on-line i off-line—tenint en compte tots els punts de contacte amb les persones.
Aquest màster està pensat per a dissenyadors apassionats pel Branding, als quals els agradin els reptes, la creativitat i l’estratègia, i que vulguin ser agents clau en la creació de les marques del futur.
Sol·licita informació del Màster


© Maria Sancho

© José Aponte, César García y Jaime Gómez

© Andrea Iborra