
EtiquetaNews 2019: 1 premi i 3 finalistes
El passat 9 de maig es van lliurar els premis del Concurs Nacional d’Etiquetes de Vi EtiquetaNews 2019, un certamen dirigit a estudiants de disseny gràfic de tota Espanya. Es tracta d’una iniciativa anual impulsada per Etiqueta News que pretén dotar d’una excel·lent projecció a una nova generació de dissenyadors gràfics especialitzats en el disseny d’etiquetes. Però també es tracta una excel·lent eina per a promocionar als centres de formació en disseny gràfic que participen en el Concurs, així com a les empreses patrocinadores: cellers, fabricants d’etiquetes i proveïdors especialitzats en l’etiquetatge del vi més importants del país, que busquen majors sinergies amb els nous talents.
Aquesta segona edició ha comptat amb la participació de 30 escoles superiors de disseny i centres universitaris de tota Espanya. BAU ha participat amb més de 20 excel·lents propostes de dissenys d’etiquetes realitzades per estudiants de 2n de Grau. Els projectes s’han treballat durant el 1r semestre del curs en l’assignatura Expressió Gràfica (itinerari de disseny gràfic) que imparteix el professor David Martin. BAU, a més d’alçar-se amb el premi al millor centre universitari en disseny, s’ha portat 3 de les 10 nominacions:
2n: Helix, d’Andrea Pascual
3r: In·Útil, d’Anna Fañanas
10è: Fuga, d’Ariadna Sánchez
Les tres propostes són una mostra de l’excel·lent nivell (tant en el pla conceptual com tècnic) que tenen els estudiants que s’inicien en l’itinerari de disseny gràfic del Grau.
Helix, d’Andrea Pascual: “Helix és un vi creat en la zona de Lleida, on els caragols són característics i inspirat en aquesta tradició neix Helix. El nom Helix és la denominació científica del caragol comú. La tipografia parteix d’una base amb serifas moderna amb un toc arrodonit i dinàmic en coherència amb la il·lustració que l’acompanya en la part superior, una il·lustració en la qual podem observar la petxina d’un caragol il·lustrada amb un estampat inspirat en els estampats florals que al seu torn dibuixa l’espiral que creguin les petxines del caragol amb la seva deguda forma.”
In·Útil, d’Anna Fañanas: “Freud afirmava que el primer humà que va insultar al seu enemic en comptes de tirar-li una pedra, va ser el fundador de la civilització. Per a aquesta etiqueta m’he basat en aquest concepte, usant l’insult amb una connotació positiva. In·Útil mostra la silueta d’una persona amb cap de llevataps insinuant que el seu cap està buit, contràriament a l’ampolla.”
Fuga, d’Ariadna Sánchez: “Fuga ens transporta als viatges amb cotxe pel Penedès, observant a càmera ràpida les vinyes, aquestes perfectes línies, el joc gairebé màgic a causa de la seva disposició hipnotizante. Només hi ha una cosa que uneixi aquest panorama: l’horitzó. El vi Fuga vol recordar aquests paisatges a través d’un joc tipogràfic on les astes de les quatre lletres de la marca es transformen creant línies que escapoleixen en un mateix punt. La seva imatge frontal t’atrapa sentint la necessitat d’observar cap a on es dirigeixen aquestes lletres, que desemboquen finalment en la part posterior.”