Nodrida representació de BAU en aquestes Jornades organitzades per l’ADG-FAD amb la col·laboració del Museu del Disseny de Barcelona, que tenen la intenció de servir de lloc de reflexió sobre el futur del disseny gràfic.
El dijous 21 de febrer es podrà assistir gratuïtament a les presentacions dels professors Pau de Riba i David Torrents, així com a les dels alumni Jordi Gimenez i David Ricart.
Pau de Riba, coordinador de l’itinerari de Disseny Gràfic del Grau, presenta Oportunitats professionals fora del model estudi-client, amb l’objectiu de posar en relleu com el model canònic a l’hora d’oferir serveis de disseny gràfic -el estudi- ha invisibilitzat altres maneres de dissenyar que podrien diversificar l’oferta, i al mateix temps, donar oportunitats per superar alguns obstacles que impedeixen una millor relació professional i una major aportació del disseny com a servei i eina de millora social.
David Torrents, professor de Grau en l’itinerari de Disseny Gràfic, presenta Disseny gràfic sense encàrrec?, una reflexió sobre el projecte lliure, de autoencargo, fictici, experimental o d’autopromoció, eufemismes que potser es justifiquen dient «és que nosaltres no som artistes». Però, realment és així? Què passa quan ens convertim en autors de continguts i fem servir les pròpies eines del disseny gràfic?
Jordi Giménez, alumni de BAU presenta Unheimlich, el seu Treball Final de Grau. Un projecte que juga amb la idea de futurs plurals, amb projeccions ambigües i discursos contradictoris a través d’un malestar quasi existencialista amb el disseny, generant així una sèrie de processos d’objectes que intenten obrir el diàleg i crítica cap al paper del disseny -i del dissenyador-, i en general de qualsevol procés de codificació que generi situacions de marginalitat, siguin personals, amb el món material o fins i tot amb l’esfera abstracta de l’intel·lecte (llenguatge).
David Ricard, alumni de BAU, forma part del col·lectiu L’Apòstrof, que presenta Crucrucru, el pont entre el disseny i l’economia solidària, un cicle de converses obertes i horitzontals que giren al voltant de preguntes obertes sobre l’ús «marquetinià» dels valors socials, la comunicació amb perspectiva de gènere, la recuperació de l’espai públic i també sobre pràctiques participatives. Així, s’intenta trobar, des d’una manera oberta, col·lectiva i horitzontal, altres formes de comunicar, distribuir i consumir.
Les Jornades Futurs del Disseny formen part de les activitats paral·leles a l’exposició permanent de disseny gràfic inaugurada aquest any Dissenyes o Treballes.
Dijous 21 i divendres 22 de febrer
Museu del Disseny
Inscripció gratuïta amb confirmació prèvia
Imatge destacada: presentació de Crucrucru