El disseny urgent pren la paraula

Dijous 14 i divendres 15 d’octubre. Diversos professors de BAU participen en unes jornades sobre el disseny postpandèmia organitzades per GREDITS

A mesura que passen els mesos, es confirma la intuïció que el disseny jugarà un paper clau en la reconstrucció del món postpandèmia.

Amb la intenció d’imaginar i compartir idees i visions sobre aquesta qüestió, el programa Actuar en l’emergència. Repensar l’agència del disseny durant (i després de) la COVID-19, coproduït per GREDITS (Grup de Recerca en Disseny i Transformació Social), presenta dues jornades que tindran lloc el dijous 14 i el divendres 15 a Hangar i BAU, respectivament.

Art i sanitat: un binomi quasi inexplorat

La primera sessió, Creativitat emergent: trajectòries (post)pandèmiques en art i disseny, posarà el focus en els nous formats d’investigació, creació i difusió en art i disseny. També reflexionarà sobre la contribució d’artistes i creatius en el marc de la crisi sanitària mundial i aprofitarà per tractar dues qüestions fonamentals en l’art i el disseny contemporanis: l’expansió digital i la producció col·laborativa.

Per part de BAU, intervindran Jorge L. Marzo i Ramon Rispoli (Introducció, 16:00); Sílvia Rosés, Paloma G. Díaz, Nico Juárez i Glòria Deumal (Disseny i pandèmia: Nous paradigmes digitals de creació i difusió, 16:20); i Lúa Coderch, Mariona Moncunill i Mafe Moscoso (Metodologies coemergents per reimaginar la investigació en el context COVID-19, 19:00).

 

 

Conviure amb amenaces invisibles

La segona i última sessió, Entrellaçament i simbiosi en temps de COVID-19, proposarà un debat sobre la fragilitat dels equilibris que regeixen el món —socials, tecnològics i naturals, especialment davant de pertorbacions inesperades. Enmig d’aquest paisatge incert, com es pot narrar la contemporaneïtat?

En aquesta ocasió, com a representants de BAU, intervindran Citlali Hernández i Silvia Bernad (Disseny i pandèmia: noves esferes online i offline. Entre cossos i espais connectats en temps de la pandèmia COVID-19, 11:00); i Luis Guerra (Presentació de les revistes Progetto Grafico, Matèria, PhD Kore Review i Inmaterial, 13:15).

Una xarxa internacional d’investigació en disseny

Les jornades formen part del programa d’investigació triennal Actuar en l’emergència. Repensar l’agència del disseny durant (i després de) la COVID-19, produït conjuntament per GREDITS i la Reial Acadèmia d’Espanya a Roma, amb la participació de BAU, l’Istituto Superiore per le Industrie Artistiche (ISIA, Urbino), la Università “Federico II” (Nàpols), la Università di Enna Kore (Sicília), Hangar (Barcelona) i la Universitat de Barcelona.

 

 

Programa complet
Sessió 1: Creativitat emergent: trajectòries postpandèmiques en art i disseny
Dijous 14 d’octubre
Hangar (Emilia Coranty, 16)
16:00 – Introducció
16:20 – Disseny i postpandèmia: Nous paradigmes digitals de creació i difusió
17:00 – Instruments gràfics per a una pandèmia
18:15 – Estètica de l’interdisciplinari en la creativitat artística i la seva recepció durant i després de la pandèmia
19:00 – Metodologies coemergents per reimaginar la investigació en el context COVID-19
 
Sessió 2: Entrellaçaments i simbiosi en temps de COVID-19
Divendres 15 d’octubre
BAU (Pujades, 118)
10:00 – Introducció
10:30 – Dualisme en el context de la pandèmia de la COVID-19
11:00 – Interrelacions, transformacions i tentacularitats de la vida grupal entre animals humans i no humans a partir de la pandèmia de la COVID-19
12:15 – Disseny i pandèmia: noves esferes online i offline. Entre cossos i espais connectats en temps de la pandèmia COVID-19
12:45 – L’espai de la viscositat simbiòtica
13:15 – Presentació de les revistes Progetto Grafico, Matèria, PhD Kore Review i Inmaterial
Veure esdeveniment relacionat ➞

Darreres notícies

Els treballs finals de la primera promoció del Grau de Belles Arts, en exposició

1 dia ago

Final Degree Fashion Show 2026: La culminació del Grau Universitari en Disseny de Moda

1 dia ago

Mercè Lledós: “A BAU vaig descobrir que l’audiovisual era molt més ampli del que m’havia imaginat”

1 setmana ago

Tot sobre la preinscripció universitària per al curs 2026-27

2 setmanes ago

Notícies relacionades

«Cloud catchers», l’exposició d’Ingrid Hora a HAUS sobre la nostra tumultuosa relació amb l’aigua

Mafe Moscoso presenta el seu nou assaig sobre el documental «Hostal España»

El TFG de Mireia Panisello, Alumni de moda, fa el salt a la petita pantalla

Les dones de BAU despunten a la nova exposició del Disseny HUB

BAU homenatja la pionera del disseny gràfic ‘Tere’ Martínez en una exposició

D-generades: Qüestionant els cànons de bellesa i la construcció d’identitats

Rep la Newsletter