Arquitectura, benestar i salut amb Mariona Genís

Dimecres 9 de juny, 11:15. La professora de BAU participa en el Congrés d’Arquitectura i Salut, organitzat pel COAC

La professora de BAU Mariona Genís, arquitecta especialitzada en espais educatius, participarà en la sisena edició del Congrés d’Arquitectura i Salut, que tindrà lloc el dimecres 9 de juny de 9:00 a 19:30 a la seu del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya.

La jornada parteix de la transformació dels espais domèstics, laborals i sanitaris des de l’esclat de la pandèmia. Els diversos confinaments han evidenciat la necessitat d’una sèrie de factors per garantir una qualitat de vida a casa, a la feina i als centres de salut, com ara unes dimensions adequades, llum natural, espais exteriors, ventilació i flexibilitat.

 

AGP – BAU, Centre Universitari de Disseny de Barcelona (2019). © Jose Hevia

 

El congrés reuneix en conferències i taules rodones un ampli ventall d’experts en arquitectura, interiorisme i disseny d’espais per imaginar “edificis i ciutats més humanes, saludables, productives, autosuficients, naturalitzades, que responguin a les necessitats per viure una vida plena”.

Genís hi participarà com a integrant de la taula rodona Horitzons, moderada per l’arquitecte Toni Solanas i que comptarà amb David Lladó (DAC), Ramon Torrents (Estudi PSP/Virai), Diego Carillo (Celobert), Oriol Roselló (Estudi Bangolo) i Ricard Santamaría (H.A.U.S.).

Una nova arquitectura a les escoles públiques

Arquitecta cofundadora de l’estudi Arquitectura Genís Planelles amb el també professor de BAU Jordi Planelles, la doctora Mariona Genís és professora del Grau en Disseny, del Màster en Disseny d’Interiors i del Postgrau en Disseny d’Interiors Saludables.

Des de fa dos anys, col·labora amb el Departament d’Ensenyament per reformular les directrius a l’hora de construir i transformar escoles públiques. La normativa vigent fins ara concebia els equipaments educatius seguint una pedagogia molt tradicional, allunyada de les idees pedagògiques més transformadores.

El nou protocol, ja en actiu tot i que no es farà públic fins a finals d’estiu, convida arquitectes i comunitats educatives a dialogar per dissenyar els espais conjuntament. També incorpora elements innovadors com aules exteriors i espais d’àgora, i conceptes com benestar i salut vinculats a l’espai, un dels pilars del Congrés d’Arquitectura i Salut.

 

VI Congrés d’Arquitectura i Salut – Taula rodona Horitzons
Dimecres 9 de juny
11:15
COAC, Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (Plaça Nova, 5)
Sessió gratuïta amb
inscripció prèvia

 

AGP – Habitatge particular, Vilafranca del Penedès (2016). © Rubén Llach
Veure esdeveniment relacionat ➞

Darreres notícies

Mercè Lledós: “A BAU vaig descobrir que l’audiovisual era molt més ampli del que m’havia imaginat”

4 dies ago

Tot sobre la preinscripció universitària per al curs 2026-27

6 dies ago

I’M, la (no) passarel·la 2026: el gran showroom de Disseny de Moda i Espais de final de curs

1 setmana ago
Qué es la nueva Beca de Excelencia de BAU y quién puede solicitarla este curso 2026-2027

BAU impulsa 13 noves beques a l’Excel·lència d’Accés per reconèixer el talent

1 setmana ago

Notícies relacionades

Gabriel Ventura, professor del Grau Universitari en Disseny, col·labora en la producció de LUX de Rosalía

Dos professors de BAU inauguren la temporada d’art a La Capella amb dues exposicions pròpies

Estudiants i Alumni participen a Llum BCN amb “Clàvia”, una xarxa viva que connecta temps i comunitat

Tallers i excel·lència: la presència de BAU en la passada edició d’interihotel BCN25

BAU col·labora en MONDIACULT 2025, la conferència de la UNESCO sobre política cultural i educació

Les presentacions de TFG del Grau Universitari en Disseny culminaran amb una mostra oberta de treballs

Rep la Newsletter